В изпълнение на Решение № 338 на Министерски съвет от 23.06.2017 г. („РМС № 338/2017 г.“) за приемане на мерки за намаляване на административната тежест върху гражданите и бизнеса чрез премахване на изискването за предоставяне на някои официални удостоверителни документи на хартиен носител, беше направен преглед на изискуемите документи при предоставянето от страна на Българската агенция за инвестиции и Министерството на икономиката на две административни услуги, вписани в Регистъра на услугите към Интегрираната информационна система на държавната администрация (ИИСДА), представляващи част от една комплексна административна услуга, а именно:
При извършване на прегледа беше идентифицирана възможността за отпадане на един от изискуемите документи в процедурата по издаване на сертификат за инвестиция клас А, Б и приоритетен инвестиционен проект по ЗНИ, а именно удостоверение за наличието или липсата на задължения, издавано от Националната агенция за приходите, включено в точка 9 от Приложение към т. 1, буква „а“ от РМС № 338/2017 г. Към момента са предвидени две възможности - документът да се представя лично от заявителя или да бъде събиран по служебен път от БАИ, ако заявителят е заявил това, определени в чл. 4, ал. 3 и Секция I от Заявлението по чл. 18, ал. 1 от ЗНИ, представляващо Приложение № 1 към чл. 4, ал. 1 от ППЗНИ.
С приемането на промени на посочените разпоредби на ППЗНИ информацията за липса/наличие на задължения към държавата ще бъде събирана от БАИ и МИ, в качеството им на компетентни органи по комплексно административно обслужване, само по служебен път от НАП или от информационното приложение RegiX (предоставящо електронен достъп до регистрите на държавната администрация) след получаване на достъп, на основание чл. 87, ал. 11 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс.
В резултат на промените ще бъдат намалени разходите и времето на заявителите за подготовка и окомплектоване на необходимите документи за сертифициране на инвестиционните проекти, във връзка с отпадането на задължението за предоставяне на посочения документ.
Частична предварителна оценка на въздействието
Становище на дирекция "Модернизация на администрацията", МС
На заинтересованите лица се предоставя срок до 29 септември 2017 г. за предложения и становища, като същите следва да се изпращат на електронен адрес: p.atanasova@mi.government.bg