Брой 82 (1594), 30-04-2018
Ежедневен бюлетин
ISSN 1314-5320

Валутни курсове

МИТНИЧЕСКИ РЕЖИМ

От 21 май 2018 г. икономическите оператори ще могат да използват единствено направените след 02.10.2017 г. регистрации за електронен обмен на информация


На 27.04.2018 година изтeче едномесечният срок по § 2 от Преходните и заключителни разпоредби на НАРЕДБА № 2 от 19.03.2018 г. за условията и реда за подаване на документи по Закона за акцизите и данъчните складове по електронен път.

Във връзка с това Агенция „Митници“  информира, че считано от 21.05.2018 година икономическите оператори ще могат да използват единствено направените след 02.10.2017 година регистрации за електронен обмен на информация с Агенция ,,Митници".

За осигуряване на възможност за подаване на митнически и/или акцизни документи по електронен път, както и достъп до наличните централни електронни услуги DG TAXUD и национални електронни административни услуги на Агенция „Митници" след 21.05.2018 година е необходимо икономическите оператори да са извършили регистрация по реда на Заповед № ЗАМ-1203/13.09.2017 г. на директора на Агенция „Митници" (обнародвана в „Държавен вестник" бр. 77 от 26.09.2017 г.)  и изменена със Заповед № ЗАМ-164/23.01.2018 г. на директора на Агенция „Митници"(обнародвана в „Държавен вестник" бр. 10 от 30.01.2018 г.), или по реда на НАРЕДБА № 2 от 19.03.2018 г. за условията и реда за подаване на документи по Закона за акцизите и данъчните складове по електронен път.

Регистрацията за даден икономически оператор е еднократна и унифицирана за всички информационни системи и електронни услуги на Агенция „Митници" и Генерална дирекция „Данъчно облагане и митнически съюз" (DG TAXUD).

Във всеки един момент от жизнения цикъл на тази регистрация, икономическият оператор, може да заявява или отказва достъп до избрани от него  конкретни информационни системи или услуги, като добавя при необходимост и допълнителни специфични данни, които са необходими за работата с конкретната услуга (например: валиден ЕОРИ и/или Акцизен номер и др.), т.е. веднъж създадена регистрацията  може да се допълва и актуализира.  

За осигуряване на безпроблемна работа с информационните системи на Агенция „Митници" след 21.05.2018 година е препоръчително всеки икономически оператор да направи проверка на следното:

  • статус на регистрацията
  • регистрирани ли са всички акцизни номера и ЕОРИ, които използва
  • регистрирани ли са съответните служители и предоставени ли са им необходимите правата за достъп до информационните системи на Агенция „Митници"
  • делегираните профили за митническо представителство.

  Проверка може да бъде направена от законния представител или супер потребителя на регистрираното лице на Е-портала на Агенция „Митници", чрез използването на публичната онлайн услуга „Управление на потребителите и достъпа" ( https://ecustoms.bg/). Услугата е достъпна за икономическите оператори, преминали успешно Стъпки 1, 2 и 3 от таб „Регистрации" на Е-портала на Агенция „Митници".

 

С изтичането на гратисния период за акцизните пререгистрации (по реда на НАРЕДБА № 2 от 19.03.2018 г.) се финализира процеса по пререгистрация на икономическите оператори за работа с информационните системи на Агенция „Митници". Припомняме, че за работа с митническите системи крайният срок за пререгистрация беше 31.01.2018 г., като  икономическите оператори направили пререгистрация/регистрация за работа с митническите информационни системи не е необходимо да правят нова регистрация по реда на НАРЕДБА № 2 от 19.03.2018 г., а само да актуализират наличната си регистрация добавяйки профилите свързани с дейностите по ЗАДС, акцизните номера и т.н..

При необходимост регистрация на нов икономически оператор, това може да се направи чрез портала на Агенция „Митници" по всяко време.  

За въпроси и допълнителна информация:  e-mail: servicedesk@customs.bg, тел: +359 2 98594980, web: https://servicedesk.customs.bg/. Ръководството за регистрация за външни потребители и други допълнителни инструкции, свързани с регистрацията, са публикувани „Актуални документи" на Е-портала на Агенция „Митници".

 

НОВИНИ ОТ БТПП
АОБР очаква съдействие от българските евродепутати за ускоряване на отговора от ЕК относно държавната помощ за т.нар. американски централи
АОБР очаква бързо обнародване на промените в Закона за енергетиката
БТПП и БЪЛГАРСКА АСОЦИАЦИЯ ТРУД ЗДРАВЕ БЕЗОПАСНОСТ отбелязаха Световния ден за безопасност и здраве при работа
Покана за презентация „Възможности за бизнес с Португалия"
11 май от 10 часа в БТПП, с участието на кмета на гр. Санта Мария да Фейра Още
НОВИНИ ОТ РЕГИОНАЛНИ ПАЛАТИ
Старозагорска културна и бизнес мисия в Одрин
Двустранни срещи между представителите на старозагорски и одрински фирми Още
БИЗНЕС СРЕДА
НСИ: Общият показател на бизнес климата нараства с 2.8 пункта през април
Ръст на показателя е регистриран във всички наблюдавани сектори - промишленост, строителство, търговия на дребно и услуги Още
МИТНИЧЕСКИ РЕЖИМ
От 21 май 2018 г. икономическите оператори ще могат да използват единствено направените след 02.10.2017 г. регистрации за електронен обмен на информация
ИНТЕЛЕКТУАЛНА СОБСТВЕНОСТ
Приета е Наредба за разглеждане на спорове по Закона за марките и географските означения
Въвеждат се ясни и подробни правила относно процедурата по спорове Още
ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ
3D мапинг шоу за Деня на Европа – 9 май
Международна конференция „Innowave Pre-Summit 2018”
11-12 май 2018 г., гр. Варна Още