Важни насоки за безопасно завръщане на работа
Автор: Акустина Морни, съветник към Международната организация на работодателите
Специалистите по здраве и безопасност по време на работа са призвани да предотвратят злополуките и да реагират на тях, когато се случат. Те също така разработват политики и процедури за осигуряване на безопасна работна среда и организират инструктажи на персонала.
Въпреки това, в ерата на Covid-19, здравето и безопасността при работа придобива по-широко измерение и увеличава отговорностите на професионалистите по безопасност, както и на ръководителите в цялата организация. Изпълнителните директори, персоналът и надзорните органи трябва да поемат роли за здравето и безопасността, за да смекчат разпространението и да управляват въздействието на рисковете, свързани с Covid-19.
Какви умения са необходими за управление на въздействието на извънредните ситуации за общественото здраве върху персонала? Има някои основни умения, които мениджърите трябва да извлекат или доразвият, докато те и техните екипи се насочват към работа. Тези умения са човешките и социалните, които често се споменават, когато се говори за следващото поколение умения.
Какви умения са необходими за връщане към работа?
Светът се научава да съществува съвместно с коронавируса, докато търсенето на ваксина продължава и/или докато се задейства стадният имунитет. А да живееш с вируса означава също да живееш с рисковете за здравето и психичното здраве. Според Световния икономически форум , блокирането на почти 3 милиарда души под една или друга форма беше най-големият психологически експеримент в света. Има прогнози за по-чести случаи на „прегаряне“ и стрес през втората половина на 2020 г.
Още по-интересното е, че при бедствия обикновено има две „палатки“: една, която е за ранените и друга - за лечение на невидимите, психологически рани от преживяното. В момента повечето страни са съсредоточени върху първата палатка, но никой не гледа втората палатка. Не трябва да забравяме да се подготвим за психологическите последици от глобалното блокиране, тъй като това може да затрудни възстановяването на здравето и икономиката. Именно тук най-необходими са човешките и социалните умения на мениджърите.
Кои са осемте най-добри умения, необходими за управление на двете „палатки“?
Лидерски умения
Умения за адаптация
Умения за планиране
Управление на риска
Аналитични умения - събиране и интерпретиране на данни.
Умения за координация
Обвързване с външни органи за здравеопазване и безопасност.
Управление на външни заинтересовани страни (нови и традиционни партньори).
Способност за преговори при тежки конфликти.
Създаване на здравни комитети (как да се създаде култура на споделени отговорности).
Комуникационни умения
Здравна дипломация и застъпничество
Своевременно разпространение на информация и ясни инструкции
Насърчаване на антидискриминационните практики
Дигитална грамотност
В личен план тези умения са преносими - те правят човек подходящ за всеки сектор или индустрия.
Как всеки участник може да насърчи и използва тези умения?
Уменията се укрепват само с времето и с практика. Джош Кауфман чрез TedTalk твърди, че на професионалните спортисти или експерти им трябват средно 10 000 часа, за да овладеят дадено умение. Той обаче твърди, че за да научите ново умение, можете да постигнете разумно ниво в рамките на първите 20 часа.
Някои курсове за обучение наистина могат да бъдат скъпи, но се възприемат като такива само ако няма възвръщаемост на инвестициите. В дългосрочен план подобрените умения и добрите взаимодействия между колегите от работата правят екипите по-продуктивни. И когато екипите са продуктивни, организациите са по-ефективни, ефикасни и устойчиви.
Освен обучение, има и други начини за насърчаване на тези умения, когато е безопасно да се направи това:
Най-важното нещо, което трябва да имате, е правилното мислене. Нормално е да има психологическа реакция на кризата. Това е стресиращо и изтощително. Но заедно можем да насочим фокуса си към придобиване на нови умения. Използвайте времето сега, за да научите ново умение.