Назад
БТПП проведе анкета във връзка с интереса на българските компании към бизнес пътувания и партньорства с чужбина през 2025 г.
В проучване, проведено сред членовете на Българската търговско-промишлена палата (БТПП) през 2025 година, изпратено до 6000 членове се отбелязва ръст от 30% на отговорите в сравнение с 2024 година, по отношение на бизнес пътувания и партньорства. Резултатите разкриват основен интерес към износа на стоки (64%) като предпочитана форма на международно икономическо сътрудничество, както и съществен дял на търсенето на партньори за съвместни инвестиции в България (45%).
През 2025 г., 45% от анкетираните членове на БТПП очакват увеличение на бизнес пътуванията въпреки геополитическата нестабилност, докато 28% планират пътувания за по-кратки периоди. Паралелно с това, 13% отговарят, че ще заложат повече на онлайн срещи, отразявайки адаптация към променените обстоятелства и нарастващата роля на дигитализацията.
Сред най-предпочитаните методи за намиране на бизнес партньори се посочват: търговски изложения – 70.59 %; B2B срещи по време на форуми – 63.53 %; участие в официални бизнес делегации – 47.06 %; индивидуални пътувания – 44.71 %; онлайн срещи – 28.24 %;
Топ 5 на държавите, към които български предприемачи имат желание да осъществяват бизнес партньорства, включва: 1. Германия, 2. Турция, 3. Италия, 4. Румъния, 5. Китай. Топ 10 допълват: 6. САЩ, 7. Сърбия, 8. Гърция, 9. Испания, 10. Франция;
Топ 5 на най-предпочитаните икономически сектори за бизнес партньорства са: 1. Машини и оборудване; 2. Фармация и козметика; 3. Храни и напитки; 4. Химически продукти; 5.Туризъм; Топ 10 допълват секторите: 6. Услуги; 7. Текстил и облекло; 8. Търговия на дребно; 9. Транспорт и логистика; 10. Строителство;
Цялото изследване можете да видите тук.