За 19-ти пореден път Българският форум за бизнес лидери (БФБЛ) връчи годишните награди за отговорен бизнес 2021 на церемония, която се проведе в хотел „Балкан“ в София под мотото "Дай добър пример".
Престижните отличия бяха връчени от министър-председателя Кирил Петков, Борислав Сандов, заместник министър-председател по климатични политики и министър на околната среда и водите, Дончо Барбалов, заместник-кмет на Столична община, Даниел Лорер, министър на иновациите и растежа, акад. Николай Денков, министър на образованието и науката, Георги Гьоков, министър на труда и социалната политика, и д-р Роб Диксън, посланик на Великобритания.
Призовете се връчват от 2003 г. на компаниите, които успешно развиват и подкрепят проекти с положителен ефект върху хората, природата и обществото. В конкурса могат да участват всички бизнеси в страната, независимо от големината си и бранша, в който работят.
Тази година бяха номинирани 116 инициативи с кауза на 80 компании.
Броят на номинациите в настоящото издание бележи ръст от 4,5 процента в сравнение с предходната година. Увеличение има и при компаниите - участници - те са 80 или с 2,56 процента повече на годишна база, като само половината от тях са членове на БФБЛ.
Водещи критерии при определянето на победителите бяха обемът на инвестицията, броят на разкритите работни места, както и районът, в който се разкрива ново производство или се разширява вече съществуващо предприятие. Председателят на БТПП Цветан Симеонов за пореден път бе член на специално подбраното жури и участва в оценката на номинираните компании и техните проекти, състезаващи се в различните категории.
В категорията "Инвеститор за обществото" наградите връчи премиерът Кирил Петков, като на първото място се класираха двама победители - "ЕйчПиИнк България" и "Лидл България".
Категорията "Многообразие на работното място", която е за насърчаване на политиките за равнопоставеност, недискриминация, напълно приобщаване в една работна среда, спечели "Глоубъл Деливъри Център на ХПЕ в България" заради програмата си "Многообразие и приобщаване".
В категорията "Инвеститор в знанието" на първо място бе класирана "Кока-Кола ХБКБ".
За "Инвеститор в околната среда" първата награда бе връчена на "ЧЕЗ Разпределение България" за инициативата на компанията "Опазване на застрашени птици чрез обезопасяване на въздушни електропроводи в защитени зони от Натура 2000".
На първо място в "Инвеститор в човешкия капитал и условия на труд" се класира "Глоубъл Деливъри Център на ХПЕ в България“ заради инициативата "Успешни заедно".
Победител за най-добра цялостна политика за малко и средно предприятие в областта на корпоративната и социална отговорност стана „Интерланг“ заради проекта "Ангажирани служители в социални каузи".
В категорията "Маркетинг, свързан с кауза" победител стана "Централен кооперативен съюз" заради кампанията си „КООП=СООР: Да изградим по-добър свят СЕГА".
Специалната награда "Ингейдж" (Еngage), която се връчва за цялостна ангажираност на служителите в корпоративна кампания в полза на обществото, спечели "Интерланг". Тази награда бе определена от посолството на Великобритания.
Най-многобройни по традиция бяха кандидатурите в категория "Инвеститор в обществото" – 34 номинации и категория "Инвеститор в знанието" с 19 номинации.
За призовете в категориите "Инвеститор в човешкия капитал и условията на труд" и "Маркетинг, свързан с кауза” се бореха по 16 проекта. Кандидатурите за титлата "Инвеститор в околната среда" бяха 15 или над два пъти повече от 2020 г.
Тази година в конкурса бе въведена нова, допълнителна категория: "Многообразие на работното място" - част от усилията на БФБЛ като учредител на Хартата на многообразието в България да насърчи равенството и социалното приобщаване в работна среда. Общо 9 проекта се бореха за престижното отличие, което се връчва за втора година.