Назад

Visa обяви програмата "България БезБрой" в помощ на дигитализирането на малки, средни и микро предприятия




Водена от дългогодишния си ангажимент да подкрепя малките, средните и микро предприятията (МСП) за приемане на дигитални разплащания, Visa обяви  програмата си „България БезБрой“. Целта й е да подпомогне възстановяването и запазването на конкурентоспособността им след пандемията от Covid-19 и настъпилата икономическа и енергийна несигурност. Благодарение на инициативата "България БезБрой“ МСП могат да въведат дигитални разплащания при преференциална такса, по-малка или равна на 1% от стойността на трансакция, безплатна SIM карта (за POS терминалите, които се нуждаят от такава) и 20% отстъпка от цената на устройството, при неговата покупка в рамките на първите 12 месеца. Програмата се осъществява в партньорство с български банки, правителствени институции и неправителствени организации и се отнася за бизнеси, които не са предлагали безналични плащания през последната година.

Малките и средните предприятия съставляват повече от 90% от световния бизнес и осигуряват от 50% до 60% от световната заетост. Visa идентифицира тяхното изключително важно значение за икономиката и рисковете, пред които са изправени, затова насочи много от ресурсите си към тях.

От началото на пандемията Visa поде различни инициативи в глобален мащаб, като в Европа се ангажира да подкрепи 8 милиона малки и микропредприятия да предлагат картови трансакции и да получат по-голям достъп до дигиталната икономика. Като част от този постоянен ангажимент Visa е помогнала за дигитализацията на 24,8 млн. малки и средни предприятия в световен мащаб, или 50% от многогодишната цел, която си постави през 2020 г. за дигитализиране на 50 млн. малки и средни предприятия.

Потребителите биха искали да могат да плащат с електронни средства на все повече места, като тези очаквания се развиха значително по време на пандемията. Затова инициативите, които помагат на малките, средните и микропредприятията да станат част от дигиталната икономика, придобиват сега още по-голямо значение. Магазините, които осигуряват възможност за дигитални методи на разплащане, се възприемат положително от българските потребители, показва проучването на Visa "Нагласи към методите на разплащане", поръчано от EVO Group в партньорство с Visa в страните от Централна и Източна Европа. Близо 41% от анкетираните смятат, че те са съвременни, а 42% от тях – че са ориентирани към клиента. Една пета от респондентите пък посочват, че са си тръгвали от хранителен магазин, тъй като липсва възможност за покупка с карта. Особено остро липсата на дигиталните разплащания се усеща на пазари и базари (42%), при фризьор, бръснар, козметик (45%), в такси (42%), при лекар, зъболекар или физиотерапевт (35%).

"Ние разбираме жизненоважната роля на малките предприятия в нашето общество, поради което сме решени да им осигурим тази така необходима подкрепа възможно най-бързо. Visa се ангажира да подкрепи нашите български банки, за да даде възможност на търговците и потребителите да използват иновативни, надеждни и сигурни разплащания. Ето защо заедно с Visa банките ще предлагат в продължение на една година преференциални условия на българските МСП, които не са използвали картови разплащания през последните 12 месеца", каза Красимира Райчева, мениджър на Visa за България.

"Необходимо е да продължим да инвестираме в дигитални технологии и да ги ускоряваме, а не да забавяме темпото, докато излизаме от пандемията и се намираме в условия на икономическа и енергийна уязвимост. За да гарантираме, че малките и средните предприятия ще получат необходимата подкрепа, заедно с нашите български партньори им предоставяме възможност да приемат дигитални разплащания,“ заяви Катажина Зубжицка, ръководител „Търговци и финансови институции, приемащи плащания“ на Visa за Централна и Източна Европа.

Програмата "България безБрой" предоставя подкрепа в три стратегически области, които са от решаващо значение за икономическото възстановяване на България:

  • Предоставяне на възможност на малките фирми да се възползват от предимствата на дигиталните разплащания: Covid-19 ускори необходимостта собствениците на малки фирми да предлагат на потребителите сигурен и удобен начин за плащане. Visa работи с редица партньори, за да увеличи броя на местата, където потребителите могат да плащат с карта или мобилен телефон и ще помогне на всички фирми, които искат да се развиват чрез дигитална търговия.
  • Насърчаване на потребителите да подкрепят малките предприятия: Проучванията показват, че потребителите ценят своите местни и независими предприятия и биха искали да ги подкрепят, когато това е възможно
  • Даване на възможност на малките и средните предприятия да изградят онлайн присъствие: Всеки втори потребител пазарува повече онлайн, отколкото преди пандемията. За малките фирми, които не разполагат с достатъчно време, въвеждането на онлайн бизнес може да бъде скъп и обезкуражаващ процес. Ето защо Visa работи с партньори, за да даде възможност на малките фирми бързо да изградят дигитално присъствие, като предоставя необходимите инструменти, ресурси и съвети.

 

За Visa Inc. 

Visa Inc. (NYSE: V) е един от световните лидери в дигиталните плащания, който обработва годишно над 215 млрд. трансакции на разплащания между потребители, търговци, финансови и правителствени институции в над 200 държави и територии. Нейната мисия е да свързва света чрез най-иновативната, надеждна и защитена мрежа за плащания, която позволява на частни лица, компании и стопанства да просперират. Visa вярва, че икономиките, които включват всеки и навсякъде, осигуряват растеж за всички и смята достъпа до тях за основа на бъдещето на движението на парите.  За повече информация, посетете www.visabg.com