„Купувам българско“ е новата кампания на БНТ 2 в подкрепа на българските млекопроизводители и млекопреработватели.
„Купувам българско” се осъществява с подкрепата на Асоциацията на млекопреработвателите в България и Националната асоциация на млекопреработвателите. Техните членове ще поставят върху млечните си продукти специално изработени стикери с логото на кампанията. Стикерът гарантира, че млечните продукти съдържат уникалната българска бактерия „лактобацилус булгарикус“.
„Приветстваме тази кампания на БНТ2, тъй като трябва да се подкрепи родното производство. А това е свързано и със запазване на работни места.", коментира председателят на Асоциацията на млекопреработвателите в България инж. Димитър Зоров.
„Кампанията се появява в тежка за нас ситуация, защото сривът на пазарите в Европа ще бъде на гърба на родните млекопреработватели. А знаем, че българските продукти са с най-високо качество”, допълни заместник-председателят на асоциацията – Симеон Присадашки
„Купувам българско” ще помогне на всички български деца да познаят вкуса на истинското кисело мляко, посочи Изпълнителният директор на „Ел Би Булгарикум” Васил Зографов.
„Вследствие на ембаргото, от Европа започнаха да идват много продукти на дъмпингови цени. Затова тази инициатива призовава българския потребител към солидарност.”, поясни Богдан Борисов от Националната асоциация на млекопреработвателите.
БНТ 2 организира и конкурс, в който всеки може да участва като допълни изречението „Аз купувам българско мляко и български млечни продукти, защото…“. Всеки месец жребий ще определи един от зрителите, довършил изречението. Той ще получи подарък хладилна чанта с млечни продукти от български производители. Подробности за конкурса и правилата за участие могат да намерят в сайта на БНТ - www.bnt.bg/kupuvambulgarsko.
През целия период на кампанията поредица от репортажи в новините на БНТ 2 ще търсят отговори на въпросите купуват ли се български млечни продукти или хората предпочитат по-евтините вносни варианти, с каква суровина се произвеждат продуктите и какви са проблемите пред родните фермери. През първите 3 месеца фокусът на репортажите ще бъде върху проблемите на млекопроизводителите, а след това обект на кампанията ще бъдат и другите български производства.