В периода 9-13 април т.г. във Велико Търново се проведе единадесетото издание на Международна туристическа борса „Културен туризъм 2014”.
За да представят нови дестинации и продукти в престижния културен форум взеха участие над 65 български общини и представители на бизнеса от 11 държави; за първа година със собствен щанд участваха и представители от Бразилия и Корея. Съпътстващата програма на изложението включваше дискусии на специализирани теми, презентации на проекти в областта на културния туризъм, уъркшопи, изложби. За седма поредна година Асоциация на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА) участва в изложението като съорганизатор, изложител и лектор в съпътстващата дискусионна програма .
Как културно-историческото наследство и природно богатство може да бъде туристическа атракция, без да превръща обекти от национално значение в евтина бутафория? На какви критерии трябва да отговаря един национален културно-исторически обект, за да има шанс да се превърне в продаваем туристически продукт от световна значимост? Какви услуги очакват да получат българските и чуждите туристи? Кои са печелившите продукти за българския туризъм?.... – бяха въпроси от откритата дискусия на АБТТА “Оценка на местния туристически продукт през призмата на международния туризъм” , които предизвикаха оживени дебати сред участниците.
Време е всеки от веригата да заеме своето място и поеме своите отговорности, и промяната трябва да започне с поставянето на диалог между изпълнителната, местната власт и бизнеса за създаване на конкурентен национален туристически продукт. Най-важната стъпка след това е националната туристическа реклама. Средствата, които се влагат обаче в тази дейност и начина по който се управляват правят националната реклама неефективна и безполезна, подчертаха Ирина Найденова, зам.-председател и Димитър Попов, водещ експерт Направление Туризъм в АБТТА.
Публичната проява на АБТТА получи широка подкрепа и провокира решение за предприемане на съвместна инициатива за разработване и нормативно въвеждане на експертни критерии при осъществяване на възстановителни дейности на културно-исторически обекти и архитектурни паметници от национално значение.
Да подкрепят мисията на АБТТА по опазване българското културно наследство и популяризиране на България като уникална, автентична, разпознаваема и предпочитана международна дестинация за културен туризъм заявиха готовност представители на туристическия сектор, членове на АБТТА и свързания бизнес, неправителствени организации, общински администрации, студенти от СУ Климент Охридски, НБУ, Великотърновски университет Св. Св. Кирил и Методий, доброволци от проект LIKE. BULGAR1A.