Брой 73 (583), 16-04-2014
Ежедневен бюлетин
ISSN 1314-5320

Валутни курсове

НОВИНИ ОТ БРАНШОВИ ОРГАНИЗАЦИИ

АБТТА участва в Международна туристическа борса „Културен туризъм 2014”


В периода 9-13 април т.г. във Велико Търново  се проведе единадесетото издание на  Международна туристическа борса   „Културен туризъм 2014”.

За да представят нови дестинации  и  продукти в престижния културен форум взеха участие над 65 български общини и представители на бизнеса от 11 държави; за първа година със собствен щанд  участваха и представители от Бразилия и Корея. Съпътстващата  програма на  изложението включваше  дискусии на специализирани теми, презентации на  проекти в областта на културния туризъм, уъркшопи,  изложби. За седма  поредна година Асоциация на българските туроператори и туристически  агенти (АБТТА) участва в изложението като съорганизатор,  изложител и лектор  в съпътстващата дискусионна програма .
Как културно-историческото наследство и природно богатство може да бъде туристическа атракция, без да превръща обекти от национално значение в евтина бутафория? На какви критерии трябва да отговаря един национален културно-исторически обект, за да има шанс  да се превърне в продаваем туристически продукт от световна значимост? Какви услуги очакват да получат   българските и чуждите туристи? Кои са печелившите продукти за българския  туризъм?.... – бяха въпроси  от откритата дискусия  на АБТТА “Оценка на местния туристически продукт през призмата на международния туризъм” , които предизвикаха оживени дебати сред  участниците.

Време е всеки от веригата да заеме своето място и поеме своите отговорности, и промяната трябва да започне с поставянето на диалог между изпълнителната, местната власт и бизнеса за  създаване на конкурентен национален туристически продукт. Най-важната стъпка след това е националната туристическа  реклама.  Средствата, които се влагат обаче  в тази дейност и начина по който се управляват  правят националната реклама неефективна и безполезна, подчертаха  Ирина Найденова, зам.-председател и Димитър Попов, водещ експерт Направление Туризъм в АБТТА.

Публичната проява на АБТТА получи широка подкрепа и провокира решение за предприемане на съвместна инициатива за разработване и нормативно въвеждане на експертни критерии при осъществяване на възстановителни дейности на културно-исторически обекти и архитектурни  паметници от национално значение.
Да подкрепят мисията на АБТТА по опазване българското културно наследство и популяризиране на България като уникална, автентична, разпознаваема и предпочитана международна дестинация за културен  туризъм заявиха готовност представители на туристическия сектор, членове на АБТТА и свързания бизнес, неправителствени организации, общински  администрации, студенти от СУ Климент Охридски, НБУ, Великотърновски университет Св. Св. Кирил и Методий, доброволци от проект LIKE. BULGAR1A.  
 

 

НОВИНИ ОТ БТПП
Развитие на клъстерите и начини за насърчаване на износа по примера на Белгия
Държавата и публично-частното партньорство са изиграли основна роля в процеса на създаването на клъстерите в Белгия Още
Среща с новоназначения посланик на България в Индия
Посланик Петко Дойков отговаря и за страните в региона - Бангладеш, Непал, Шри Ланка и Малдивските острови Още
Брокерско събитие за разширяване на бизнес възможности в минната индустрия
11-12 юни 2014 г., Шелефтео, Швеция Още
НОВИНИ ОТ РЕГИОНАЛНИ ПАЛАТИ
Възможностите за бизнес с Иран бяха представени в ТПП - Стара Загора
С ирански фирми се търгува лесно и коректно, но в началото е изграждането на доверие към партньора, заявиха от ИББА Още
НОВИНИ ОТ БРАНШОВИ ОРГАНИЗАЦИИ
АБТТА участва в Международна туристическа борса „Културен туризъм 2014”
Популяризиране на България като уникална, автентична, разпознаваема и предпочитана международна дестинация - в центъра на дискусиите Още
СТРАТЕГИЧЕСКИ ДОКУМЕНТИ
Правителството прие Конвергентната програма на България за периода 2014-2017 г.
Ефективно насочване на публичните разходи към ускоряващи икономическия растеж дейности е философията на програмата Още
ЗА ОБЩЕСТВЕНО ОБСЪЖДАНЕ
Публични консултации по проекта на Оперативна програма „УРБАКТ ІІІ“ 2014 – 2020 г.
Допустими партньори в проекти по оперативната програма са градове (общини), сдружения и местни агенции Още
ЕВРОПЕЙСКИ СЪЮЗ
Европейският парламент настоява за задължително поставяне на етикет „Произведено в“
Задължителното обозначаване на страната на произход за нехранителните продукти да замени сегашната доброволна система Още
ОФЕРТИ/ТЪРГОВЕ/КОНКУРСИ
Оферти за бизнес партньорство от EEN
ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ
Конференция "Сътрудничество между ИКТ бизнеса и държавата за успешен ИКТ износ"
22 април от 16:00 часа в София Хотел Балкан (Шератон) Още