Произведеното в страната пиво държи първенството сред българите, въпреки ежегодно нарастващия внос от страни на ЕС и трети пазари. 91% от консумираната у нас бира е произведена от компаниите, членове на Съюза на пивоварите в България (СПБ), според данни на браншовата организация. Това е поредното доказателство, че българският потребител продължава високо да оценява качеството на произведените в страната марки пиво, въпреки че през 2014 г. има внос на 466 000 хектолитра бира, т.е. с 9 % повече от предходната година.
Според данни на Съюза на пивоварите, през 2014 г. на българския пазар са продадени общо 5 230 000 хектолитра бира - близо 5 % по-малко от предходната година. Консумацията на глава от населението е 72 литра, равняващи се на 218 чаши от 0,33 литра или с 2 литра (6 чаши) по-малко в сравнение с 2013 г. През 2014 г. се наблюдава увеличение при продажбите на бира в кенове, които заемат 13% от общия дял. ПET бутилките продължават да водят в класацията с 59%. Делът на стъклените бутилки е 23%, а на наливното пиво – 5%. За първи път от 15 години насам браншът отчита лек спад в продажбите на пластмасови бутилки.
От индустрията отбелязват, че ръстът в реализацията на бира през канала „модерна търговия“ (търговските вериги) и спадът на консумацията в заведенията (ХоРеКа) продължава като тенденция. Съотношението на продажбите през сектора ХоРеКа (т-нар. „студен пазар) и през магазинната мрежа (т-нар. „топъл пазар“) е 20% към 80%.
Общо за периода 2010-2014 г. инвестициите на членовете на Съюза на пивоварите в ДМА възлизат на 293 млн. лв., от които само през миналата година капиталовите вложения са 73 млн. лв. Пивоварните компании продължават силно да подкрепят родните производители на малц, като близо 50% от използваната основна суровина за производство на бира е местно производство. За 2014 г. членовете на СПБ отчетоха и 71 млн. лв. внесен в бюджета на държавата акциз и 51 млн. лв. ДДС.
През настоящата година продажбите на 6-те пивоварни кампании са в същия обем като през първото шестмесечие на 2014 г. - 2 540 000 хектолитра, а инвестициите от началото на годината досега възлизат на 19 млн. лв. И през 2015 г. членовете на СПБ залагат на иновациите и разширяването на портфолиото си. От тази година българите вече се радват и на още 6 нови марки, позиционирани на пазара - Ариана радлер Лимон, Бъз и Мента, Загорка ретро, Kamenitza Свежо, Kamenitza Fresh Бъз&Лимон, Staropramen Granat, Corona Extra.
В СПБ участват шестте пивоварни компании "Болярка-ВТ", "Бритос", "Загорка", "Каменица", "Карлсберг България" и "Ломско пиво".