Брой 153 (913), 11-08-2015
Ежедневен бюлетин
ISSN 1314-5320

Валутни курсове

НОВИНИ ОТ БРАНШОВИ ОРГАНИЗАЦИИ

Съюз на пивоварите: Българинът продължава да избира произведената у нас бира


Произведеното в страната пиво държи първенството сред българите, въпреки ежегодно нарастващия внос от страни на ЕС и трети пазари. 91% от консумираната у нас бира е произведена от компаниите, членове на Съюза на пивоварите в България (СПБ), според данни на браншовата организация. Това е поредното доказателство, че българският потребител продължава високо да оценява качеството на произведените в страната марки пиво, въпреки че през 2014 г. има внос на 466 000 хектолитра бира, т.е. с 9 % повече от предходната година.

Според данни на Съюза на пивоварите, през 2014 г. на българския пазар са продадени общо 5 230 000 хектолитра бира - близо 5 % по-малко от предходната година. Консумацията на глава от населението е 72 литра, равняващи се на 218 чаши от 0,33 литра или с 2 литра (6 чаши) по-малко в сравнение с 2013 г. През 2014 г. се наблюдава увеличение при продажбите на бира в кенове, които заемат 13% от общия дял. ПET бутилките продължават да водят в класацията с 59%.  Делът на стъклените бутилки е 23%, а на наливното пиво – 5%. За първи път от 15 години насам браншът отчита лек спад в продажбите на пластмасови бутилки.
От индустрията отбелязват, че ръстът в реализацията на бира през канала „модерна търговия“ (търговските вериги) и спадът на консумацията в заведенията (ХоРеКа) продължава като тенденция. Съотношението на продажбите през сектора ХоРеКа (т-нар. „студен пазар) и през магазинната мрежа (т-нар. „топъл пазар“) е 20% към 80%.
Общо за периода 2010-2014 г. инвестициите на членовете на Съюза на пивоварите в ДМА възлизат на 293 млн. лв., от които само през миналата година капиталовите вложения са 73 млн. лв. Пивоварните компании продължават силно да подкрепят родните производители на малц, като близо 50% от използваната основна суровина за производство на бира е местно производство. За 2014 г. членовете на СПБ отчетоха и 71 млн. лв. внесен в бюджета на държавата акциз и 51 млн. лв. ДДС. 

През настоящата година продажбите на 6-те пивоварни кампании са в същия обем като през първото шестмесечие на 2014 г. - 2 540 000 хектолитра, а инвестициите от началото на годината досега възлизат на 19 млн. лв. И през 2015 г. членовете на СПБ залагат на иновациите и разширяването на портфолиото си. От тази година българите вече се радват и на още 6 нови марки, позиционирани на пазара - Ариана радлер Лимон, Бъз и Мента, Загорка ретро, Kamenitza Свежо, Kamenitza Fresh Бъз&Лимон, Staropramen Granat, Corona Extra.

В СПБ участват шестте пивоварни компании "Болярка-ВТ", "Бритос", "Загорка", "Каменица", "Карлсберг България" и "Ломско пиво".

НОВИНИ ОТ БТПП
Докога обществото ще плаща вместо тези, които генерират отпадъци?
БТПП няма да подкрепи никакво по-нататъшно отлагане на въвеждането на справедливия законов принцип „замърсителят плаща” Още
НОВИНИ ОТ БРАНШОВИ ОРГАНИЗАЦИИ
Съюз на пивоварите: Българинът продължава да избира произведената у нас бира
Членовете на Съюза залагат на иновациите и разширяването на портфолиото си Още
ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ
Покана за участие в бизнес делегация до Молдова
Във връзка със Седмото заседание на Междуправителствената българо-молдовска комисия за икономическо сътрудничество Още
ТРУД И ЗАЕТОСТ
Микро и малките фирми отново могат да въвеждат удължено и непълно работно време при нужда
Чрез преходна и заключителна разпоредба в Закона за изменение и допълнение на Кодекса за социално осигуряване, обнародван днес в Държавен вестник Още
МИТНИЧЕСКИ РЕЖИМ
Внедрена e Митническа информационна система за изнасяне – МИСИ
Икономическите оператори, които имат регистрация за електронно деклариране, не е необходимо да правят нова регистрация Още
БАНКИ, КРЕДИТИРАНЕ
Българска банка за развитие бе приета за инвеститор в инициативата SIA на ЕИФ
Инициативата е насочена към публично-частно партньорство за инвестиции в малки и средни предприятия със значимо социално въздействие Още
ИНТЕЛЕКТУАЛНА СОБСТВЕНОСТ
26 млрд. евро и до 363 хил. работни места изгубени всяка година в ЕС заради фалшиви изделия
Ново проучване от Ведомството за хармонизация във вътрешния пазар (OHIM) Още