Брой 79 (1837), 23-04-2019
Ежедневен бюлетин
ISSN 1314-5320

Валутни курсове

ЗАЩИТА НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ

Димитър Маргаритов: „Срещата с непознати и нови търговци при Великденското пазаруване криe повече рискове“


Рисковете при Великденското пазаруване идват и от това, че поради пътуване или поява на нови магазини потребителите се срещат с непознати за тях търговци, което ги поставя в по-различна среда. За това предупреди председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов по телевизия Bulgaria ON Air.

„Когато не сме били в контакт с даден търговец, той е нов за нас, рисковете са по-големи от това да не реагираме на момента и чак по-късно да усетим, че спрямо нас е адресирана нелоялна търговска практика”, обясни Маргаритов. „Обикновено, когато пазарувате в търговски обекти регулярно, системно, Вие имате определени очаквания и знаете как да реагирате, ако нещо се обърка. Когато става въпрос за нововъзникнали, включително и амбулантни търговци, е необходимо по-голямо внимание”, препоръча той.

Председателят на КЗП обърна внимание на това, че по празници някои търговци могат да злоупотребят с еуфоричното настроение на клиентите си. „Хората са по-приповдигнати, мислите им основно са концентрирани върху това как ще изкарат празниците с близки и познати. Вниманието малко като че ли се притъпява по отношение на това, което им се предлага като намаления, промоции. Търговците се опитват да се възползват от това понижено внимание, за да хитруват и да продадат нещо по-скъпо, отколкото то действително струва, но на промоция”, подчерта той.

Димитър Маргаритов отбеляза, че за Великден традиционно се брандират стоки по специфичен начин. „Това само по себе си не би трябвало да води до повишаване на тяхната цена. Обаче понякога може и това да се случи”, коментира той. Важното е потребителите да обръщат внимание на тези търговски прийоми и да подхождат към тях критично.  

Трябва да се внимава и с амбулантните търговци, особено при покупката на хранителни продукти, за които има определени изисквания по отношение на производството и съхранението им. Тези търговци също би трябвало да спазват законовите изисквания по отношение предоставянето на информация за произход на стоките, цени и т.н.

В седмицата на Великден инспекторите на КЗП ще проверяват в търговските обекти и онлайн пространството правото на информация, обявяването на цените, включително и на хранителните стоки.

Източник: Bulgaria ON Air

НОВИНИ ОТ БТПП
Как България може да се превърне в балканската Швейцария?
Цветан Симеонов, председател на УС на БТПП, пред Bloomberg TV Bulgaria Още
Представиха възможностите на новосъздадения “Пазар за растеж” на Фондовата борса
За алтернативно финансиране при облекчени условия на малки и средни предприятия Още
Посланикът на Бенин посети БТПП
Договорено е представяне на икономиката на Бенин пред членовете на БТПП Още
БТПП е партньор на програма Google „Дигитален гараж“
През май обучителни семинари в Бургас, София, Русе и Пловдив Още
НОВИНИ ОТ БРАНШОВИ ОРГАНИЗАЦИИ
В БАТА АГРО 2019 ще вземат участие 186 фирми на площ от 37 500 кв.м.
Организира се от Българска асоциация на търговците на агротехника от 14 до 17 май на летище Стара Загора Още
ЗА ОБЩЕСТВЕНО ОБСЪЖДАНЕ
Проект на Наредба за подготовка и представяне на искания до Европейската комисия относно земеделските продукти и храни със защитени географски означения
ЗАЩИТА НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ
Димитър Маргаритов: „Срещата с непознати и нови търговци при Великденското пазаруване криe повече рискове“
ФИНАНСИ
Микрофинансиращата институция „Джобс“ набира финансови посредници
Агентите ще получават постоянен доход за предлагане на финансови продукти за малкия и средния бизнес Още
ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ
Постоянна изложба-базар на български стоки и услуги в Китай
Покана за участие от Селскостопанската асоциация за международни отношения Още