В БТПП се проведе семинар на тема „Нови инструменти и правила за законосъобразна търговия в интернет“. Представители на бизнеса и млади предприемачи се запознаха с изискванията при онлайн продажби, с правилата за гаранции и рекламации в ЕС, както и с възможностите и предимствата от различните механизми за решаване на спорове между търговци и потребители.
Иван Бъчваров, главен секретар на Комисията за защита на потребителите (КЗП), изясни детайлите около последните законови разпоредби, касаещи отношенията между потребители и онлайн търговци, включително сключването на договори от разстояние. Той напомни за необходимостта от осигуряване на 14-дневен срок за връщане на стоки при онлайн продажби, а също така и за електронния регистър на лицата, които не желаят да получават търговски съобщения, тъй като изпращането на имейли до регистрирани такива е обвързано със санкции. Посочена беше информацията, която онлайн търговците трябва да упоменат на сайтовете си, както и сроковете, които следва да спазват при осъществяване на онлайн продажби.
Игнат Арсенов, директор на Европейски потребителски център, запозна присъстващите с особеностите при алтернативното решаване на спорове от Помирителни комисии, платформите за онлайн решаване на спорове на Европейската комисия при трансгранични сделки с потребители и процедури при трансгранични продажби в ЕС.
По време на провелата се дискусия участниците имаха възможност да изяснят произтичащите задължения за бизнеса и всички неясни въпроси, свързани с трансгранични продажби през Интернет. Бяха представени и конкретни казуси от страна на бизнеса и чести проблеми, с които се сблъскват фирмите, като например сроковете за рекламации, покриването на разходи за доставка и други.
Събитието беше организирано със съдействието на Enterprise Europe Network и Европейски потребителски център, София.