Вторият ден на Регионален форум GS1 в Европа започна със среща на делегатите с членовете на Изпълнителния съвет на GS1 в Европа (REC). По време на интерактивната сесия членовете на REC говориха за сътрудничеството на GS1 в Европа със заинтересовани страни, като Европейската комисия, която в дейностите си по създаване на регулации, се нуждае от познаване и използване на стандартите. Важни теми в работата на съвета са управление на данните, качество на данните, бази данни внедряването им в облачните технологии. Приоритетите на организацията са насочени към подобряване на взаимоотношенията с потребителите на стандартите и засилване на сътрудничеството с ключови участници по веригата за доставки.
В панел за многоканалната търговия вниманието бе обърнато към въздействието на онлайн търговията върху развитието на стандартите GS1 и внедряването им в този сектор.
С нарастването на електронната търговия и мобилните технологии, потребителите разполагат с все повече възможности от всякога. Те имат все по-високи очаквания за информацията за продуктите, наличносттта и варианта на покупка, като ключовата дума за потребителя е Съдържание. 70% от продажбите през интернет са повлияни именно от информацията за съдържанието.
Когато 81% от потребителите проследяват онлайн информацията за продуктите, за да открият данните за продукт, който обмислят да закупят, и над 33% се отказват от пазаруване, когато липсва информацията, от която се нуждаят, става ясно колко критична е информацията за продукта. Стандартите GS1 дават „ключа“ към въвеждането на тази информация в продуктовите каталози на компаниите, и този ключ е GTIN номера.
Днес платформите за он-лайн търговия като Amazon, Ebay, Google shopping, Google manufacturer задължават потребителите си да въвеждат продуктови данни чрез GTIN номер.
След като през октомври 2016 г. Alibaba Group, GS1 и GS1 Китай обявиха, че ще работят заедно за стандартизиране на продуктовата информация в полза на всички участници във веригата за доставки, собствениците на марки сега са поканени от Alibaba да приемат стандартите GS1 за управление на информацията за продуктите и да използват GTIN (Global Trade Item Number) за уникална идентификация на продуктите си в глобалната електронна търговия. През последните месеци е отчетен нарастващ интерес и към използването на SSCC номера и EDI, както и трансгранично внедряване - например на стандарта EPCIS. SSCC ще бъде използван за идентификация на колетни пратки.
Фактор при онлайн пазаруването е изображението на продукта. Липсата му или лошото качество може да доведе до връщане на закупения продукт. Централата на GS1 подготвя препоръки за по-качествено представяне на търговската единица с цел да се избегне нeправилното разбиране от крайния клиент.
По време на форума се състоя редовно заседание на изпълнителние директори на организаците GS1 от Европа. На заседанието водеща тема бяха допълнителните услуги, които централата на GS1 разработва и ще бъдат реализирани на локално ниво от местните GS1 организации. Голям напредък бе отбелязан по проекта GS1 Cloud, в която платформа вече фигурират над 5 милиона продукта. Новите стандарти и услуги се разработват и развиват с голямата подкрепа на сформираните групи на ползвателите. От 1 януари 2018 Европейският съюз ще изисква информацията за всеки маркиран с баркод продукт. ЕС затяга мерките за борба с фалшификатите и акцизните стоки. В тази връзка стандартите GS1 за проследимост могат да допринесат за постигането на прозрачност и проследимост по веригата.