На редовно заседание на УС на GS1 България бе обсъдено популяризирането на възможностите на Продуктов каталог БГ Баркод , за да може фирмите да се възползват по-пълноценно от него за нуждите на своя бизнес.
Поддържането на актуални данни в платформата, която официално стартира на 1 септември 2018 г., спестява на много производители необходимостта от постоянно актуализиране на данни за техните продукти при различни бизнес партньори. За малките фирми, които не разполагат с информационни системи, тя би позволила да се възползват от предимствата на дигитализацията в отношенията им с техни партньори. На заседанието беше взето решение да се акцентира на облекчението за фирмите от това да въвеждат информация за своите продукти на едно място и да предоставят ангажимента на GS1 България да ги подава към техните контрагенти. В други страни тази възможност се използва активно.
Основни принципи, заложени при изграждане на платформата, са качеството и актуалността на информацията за продуктите. Този подход се оценява положително и използва от гиганти като Амазон, Гугъл и еBay, които вече ползват информацията за своите платформи за онлайн търговия директно от базите данни на GS1 и поставят изискване към всички доставчици да използват легитимни идентификационни номера, издадени от GS1.
При Продуктовия каталог БГ Баркод са използвани спецификации и стандарти на GS1 и проучване, поръчано от GS1 България, за очакванията и нуждите на индустрията в България.