За първи път годишното събитие на технологичния гигант eBay се организира в страна от Източна Европа. За неговото откриване в София бе вицепрезидентът на компанията Крис Бейнс, а сред участниците имаше гости от България, Гърция, Унгария, Чехия, Естония и др.
На форума бяха представени различни инструменти на eBay в помощ на търговците за стимулиране на техните продажби и увеличаване доверието на клиентите. От изнесените данни по време на презентациите стана ясно, че 68% от транзакциите с безплатна доставка са за пазарите в САЩ, Великобритания и Германия; 61% от оборотите в платформата eBay се реализират в резултат на поръчки през мобилни телефони; 9 от 10 търговци в eBay осъществяват експорт на стоки. Дори само с доставки на местния пазар средният търговец в eBay може да увеличи продажбите си с 16%.
В последвалата дискусия представителите на eBay се съгласиха с представеното от страна на експерти на БТПП мнение, че за нуждите на надеждната проследимост на доставките и по-доброто сътрудничество между отделните логистични оператори за качествено и бързо доставяне на закупената през платформата стока е необходимо използването на универсален подход за маркиране на пратките с идентификационен код, разпознаваем за всички - от търговеца до купувача. В тази връзка през юни 2017 бе оповестено публикуването на Техническа спецификация (TS 17073) за пощенските услуги на CEN, която съдържа унифициран етикет за пакетните пратки в Европа с идентификационен код по стандартите GS1, а именно Serial Shipping Container Code (SSCC). Целта е да се трансформират трансграничните услуги за доставка чрез използването на единен етикет и единен идентификационен код на пратките (повече информация в раздел новини на сайта на GS1 България ).
БТПП разполага с експерти, които да съдействат на фирмите за разбирането и имплементирането на цитирания по-горе код, както и с лаборатория, в която могат да се правят качествени снимки на продукти (повече информация ТУК ) – друг важен елемент за успеха на продажбите в електронната платформа, според мнението на експертите по маркетинг в eBay.
За eBay e особено важно партньорството с организации като БТПП, която представлява интересите на бизнеса и поддържа постоянни контакти с членовете си, за предаването на информация и съдействие в реализирането на нови бизнес възможности.
Нарастването на електронната търговия и трансграничните доставки увеличава значението на услугите за доставка за пратки и употребата на глобални стандарти.
През юни 2017 г. членовете на Европейския комитет по стандартизация (CEN) публикуваха Техническата спецификация (TS 17073) за пощенски услуги - интерфейси за трансгранични пратки. Това е важна крачка към иновацията в областта трансграничните услуги за доставка на пакетни пратки в Европа. Една от основните причини за трудности при доставката на пакети са локалните решения. Основната цел е да се трансформират трансграничните услуги за доставка чрез използването на единен етикет и единен идентификационен код на пратките.
Внедряването на единен етикет на пратките ще позволи свързването на затворените мрежи в обща, така че доставките да могат да бъдат проследявани от край до край. Това ще облекчи съществено и изпращащите пратки за работа с универсален етикет. Чрез SSCC операторите ще могат да проследяват пратките по-лесно. Използването на единен етикет и SSCC ще помогне на фирмите да си сътрудничат, за да отговорят на ценовите очаквания на своите клиенти за по-малко разходи.
Приветствие към участниците и кратко представяне на икономическата среда в България бе направено от Александър Манолев, зам.-министър на икономиката. Той посочи, че според данните на eBay днес търговците от България достигат до 34 чуждестранни пазара, като 76% от тях са реализирали продажби на четири или повече различни континента през платформата eBay. За миналата година те са генерирали общ оборот от около 70 млн. щ. д.