Българската търговско-промишлена палата бе домакин на презентация на тема: „Икономиката на Камбоджа“. Мероприятието се организира съвместно с Европейска търговска камара в Камбоджа (Eurocham Cambodia) и бе открито от Цветан Симеонов, председател на БТПП. Той изтъкна, че независимо от поставяния акцент върху бизнес отношенията с Виетнам и Китай, Камбоджа също е страна със сериозни възможности и българските компании трябва да обърнат повече внимание на информацията, която ще подават Палатата и новият й партньор в азиатската страна - Европейска търговска палата в Камбоджа. В рамките на събитието двете организации подписаха Меморандум за разбирателство в подкрепа на бизнеса от двете страни.
Ивайло Стоев, референт за Камбоджа в Министерството на икономиката, представи търговско-икономическите отношения между Европейски съюз, България и Камбоджа. Стокообменът между България и Камбоджа е символичен, като за първите 6 месеца от 2017 г. възлиза на 2,2 млн. щ.д. Вносът от азиатската страна е основно от захар, ориз, обувки и дрехи. България изнася за Камбоджа инсектициди, кръв, медицински течности, плодове и зеленчуци, стъклени изделия и др. Бе подчертано, че потенциалът за развитие на бизнес отношенията е огромен в сравнение със скромния до момента търговски обмен. Страната е член на АСЕАН и стоки от България и ЕС, влизайки на 15 милионния пазар на Камбоджа, имат достъп до още по-голям брой потребители от съседните страни. На ниво държава се работи върху съгласуване и подписване на бъдещо споразумение за икономическо сътрудничество, което още повече ще улесни двустранните икономически връзки.
В рамките на мероприятието бе направен обзор на икономиката на Камбоджа от Фабрис Бернард, мениджър аутсорсинг към Европейската търговска камара на Камбоджа. Той представи факти, защо да инвестираме в Камбоджа, основните сектори на икономиката, предизвикателства, както и предлаганото съдействие от Европейската търговска камара на Камбоджа.
Фабрис Бернадр отговори на множество въпроси, зададени от участниците в презентацията относно пазара на Камбоджа като поясни, че това е един отворен, нов и интересен пазар, със специфични бизнес и културни характеристики. Страната има нужда от решения по отношение пречистване на води, транспортни средства и автомагистрали, обучение, преработвателна промишленост и др. Камбоджа бележи икономически растеж от 7% през 2016 г., населението е изключително младо - 52 % са под 25 години. Туризмът, селското стопанство и леката индустрия са най-развити в страната. Подробна презентация ТУК.