В областта на вътрешния пазар от администрациите на държавите-членки
С възможностите за разширяване на бизнеса в рамките на вътрешния пазар, фирмите се изправят и пред редица предизвикателства. Затова Европейският съюз има изградени различни служби в помощ на гражданите и бизнеса. Подобна подкрепа оказва СОЛВИТ - механизъм за разрешаване на трансгранични проблеми, възникнали пред гражданите и фирмите в резултат на неправилно прилагане на законодателството на Европейския съюз в областта на вътрешния пазар от администрациите на държавите-членки. Предоставяните услуги са безплатни с цел своевременно намиране на прагматични решения.
За фирмите СОЛВИТ може да бъде полезна за разрешаване на различни казуси, свързани с развитието на бизнеса или навлизане на нов пазар /търговия и услуги/, възстановяване на ДДС, трансгранично движение на капитали, плащания и други, когато са нарушени правата им като предприятие от публични органи в друга страна от ЕС. Средното време за разрешаване на проблемите е около два месеца, считано от момента на поемане на казуса от центъра в страната, в която е възникнал проблемът. Важно е случаят да не е отнесен все още до съда, въпреки че може да се окаже подкрепа, ако е подадена единствено административна жалба. Мрежата не може да помогне и в случай на възникнали проблеми между две отделни предприятия.
В България СОЛВИТ центърът е създаден в рамките на дирекция "Координация по въпросите на Европейския съюз" в администрацията на Министерския съвет. СОЛВИТ има и във всяка държава-членка на Съюза, както и в Норвегия, Исландия и Лихтенщайн.
Услугите на СОЛВИТ се предоставят предимно онлайн. Повече информация и съдействие може да получите от официална страница на мрежата в България: http://www.solvit.government.bg/