Главният секретар на БТПП Васил Тодоров участва в кръгла маса „Насърчаване на външната търговия – фактор за икономически просперитет”. Дискусията се проведе вчера в София, в рамките на Balkan Trade Bridge.
По време на кръглата маса бяха обсъдени институционалната и политическата рамка и финансовите инструменти за насърчаване на износа, както и проблемите на българските фирми при достъпа до международните пазари.
Първият по рода си Balkan Trade Bridge бе част от Български икономически форум 2014 г. и бе насочен към осъществяване и улесняване връзката между производители, търговци и дистрибутори.
Заместник-министърът на икономиката Любен Петров представи усилията на Министерството за стимулиране на външната търговия. Той подчерта, че страната ни все още е специализирана основно в износа на продукти с по-ниска добавена стойност, но въпреки това делът на стоките от високотехнологичните сектори показва добра динамика. "Нашата цел е преструктуриране на експорта ни към средно и високотехнологичен. Усилията ни са насочени към приоритетно развитие на експортно-ориентирани сектори, които осигуряват висока добавена стойност и повишена конкурентоспособност на икономиката", категоричен бе Любен Петров.
Главният секретар на БТПП отбеляза, че подпомагането на фирмите е ежедневна дейност на Палатата, а насърчаването на външната търговия - сред приоритетите й. Той представи мнението на бизнеса относно външната търговия – дестинациите, които представляват интерес, както и конкретните трудности, с които се сблъскват фирмите. Особен акцент, насочен към представителите на правителството, бе поставен върху необходимостта от организиране на бизнес делегации като важен инструмент за насърчаване на външната търговия. По думите на Васил Тодоров очакванията на българския бизнес са икономизация на дипломацията, както и финансиране на участия на фирми в панаири и изложения в чужбина. За повече информация: ТУК.
Форматът на Balkan Trade Bridge се организира по модела на „reverse trade show“ с провеждане на двустранни срещи и кръгла маса. Редица чуждестранни компании пристигнаха в София, за да се срещнат с български фирми.
Представители на браншови организации имаха възможност да споделят основните проблеми в съответния сектор и предложиха мерки за преодоляването им.