Днес в Истанбул се провежда кръгла маса по проект „Корпоративна социална отговорност за всеки“. Домакин на събитието е Турската конфедерацията на работодателските организации – TISK. Бюлент Пирлер, ген. секретар на организацията приветства участниците.
В рамките на събитието се представят резултатите от проучвания сред фирмите от страните партньори по проекта - Азербайджан, България, Хърватия, Македония, Румъния, Сърбия, Черна гора и Турция, по отношение на прилагането на дейности по корпоративна социална отговорност и тяхното отчитане пред обществото, както и предоставяне на нефинансова информация. Габриела Димитрова, член на надзорния комитет по проект „КСО за всеки” и директор „Международно сътрудничество" в БТПП, представи резултатите от проучването за България. То е извършено от Българската стопанска камара и Асоциацията на индустриалния капитал през месец април т. г.
Повечето компании в България възприемат КСО като почтено бизнес поведение, отговорност към служителите и поведение против корупцията. Две трети от участниците в проучването /128 представители на български компании и организации/ имат дейности, свързани с корпоративната социална отговорност, но само 6% от тях имат етичен кодекс. Повече от половината участници в проучването не са оторизирали специален отдел за координиране на КСО в компанията /64,5%/. За 10,5% от анкетираните тази дейност се изпълнява от отдел човешки ресурси, а останалите са възложили тази задача на отдели като административен, комуникации и маркетинг. Само 1% от анкетираните компании имат отделно подразделение , което се занимава със „социални политики“.
Повече от половината участници в проучването споделят, че не предоставят на обществото и заинтересованите страни информация относно своите дейности, свързани с КСО или нефинансова информация. В повечето случаи те информират за такива дейности в комюникето си към Глобалния договор на ООН. Друг често използван метод за предоставяне на КСО информация е Глобалната инициатива за социална отговорност.
62% от анкетираните очакват КСО да повиши значението си за техните компании с времето. 34% смятат, че няма да има промяна, а 3% нямат интерес към КСО. Компаниите споделят, че имат нужда от допълнителна информация и споделяне на добри практики по отношение на КСО. Те изявяват и желание за бъдат обучени по отношение на социални, екологични и етични стандарти /42%/.
Българските работодателски организации ще съдействат за успешното изпълнение на проект „КСО за всеки” и ще предоставят обучение по темата както на експерти от своите организации, така и директно на предприемачи и фирми.
Националният доклад за КСО ще бъде публикуван и разпространен на страницата на проекта и на страниците на работодателските организации в България.