Тридесет години са впечатляваща годишнина за дейността на една организация, преминала от своето създаване през много периоди на трансформация и растеж, трудности и предизвикателства, но запазила своята идентичност и продължаваща да изпълнява функциите си на една от 115-те национални структури на Международната организация GS1 .
GS1 България e създадена в края на 1991 година с приемането й за член на EAN International и с възлагането на функциите на национална организация на Бюро ЕAN България към Българската търговско-промишлена палата.
От самото си начало GS1 България се превръща в отправна точка за бизнес общността у нас по повод прилагането на водещите стандарти в международната търговия след 1992 г., когато за пръв път баркод (тогава EAN) се сканира на каса в търговски обект в страната.
За изминалите години могат да бъдат изброени редица постижения, сред които: системен контрол върху правилното прилагане на стандартите, борба срещу незаконната търговия, високо качество на данните, подавани към Глобален регистър на GS1 и в рамките на Националния каталог , активно консултиране на българската здравна общност за маркировката на лекарства, съгласно изискванията на европейските регулации, и др.
30 години по-късно GS1 България може да се поздрави с друго важно постижение – осигуряването на достъп на българските фирми до най-голямата в света мрежа за продуктови данни ( Global Data Synchrinization Network).
През всичките тези нелеки години организацията работи и се развива с осъзнатата отговорност за осигуряване на уникална идентичност и прозрачност по веригите за доставки на големите търговски вериги.
Основната цел, отговорност и ангажимент на организацията са да предлага ефективни решения на индустрията. Те служат на потребителите и пациентите, за да се осигуряват непрекъснати доставки на жизненоважни лекарства, продуктите да бъдат идентифицирани уникално с оглед достигането им до своите крайни дестинации и информацията за тях да бъде споделяна открито и ефективно.
Стандартите GS1 помагат това да се случи. Като неутрална организация с нестопанска цел организацията обединява заинтересованите страни от цялата верига за доставки от цял свят с цел разработване и внедряване на оперативно съвместими глобални стандарти.
Дигитализацията на търговията и бизнеса получи силен тласък в резултат на трудностите и предизвикателствата пред икономиките във връзка с пандемията през последните години. Новите условия породиха нова стратегия на организацията, насочена към внедряването на стандартите GS1 в дигиталния свят, за да подпомогне трансформацията на индустрията в полза на потребителите и пациентите. Основният акцент отговаря на повишената нужда от идентификация, проследимост, организация на веригата за доставки, онлайн продажби и платформи за електронна търговия, като в съвременния фокус на GS1 са следните пет сектора:
Търговия на дребно и потребителски стоки ;
Платформите за електронна търговия;
По повод 30 години членство на България в международната общност GS1 ще се проведе конференция на 30-ти септември (четвъртък) - виж ТУК