Делегацията на GS1 България, ръководена от Цветан Симеонов, председател на БТПП и на GS1 България, участва тази седмица във форум на Глобалната организация GS1, който се провежда в Брюксел. 760 участника от 89 държави се включват в планираните общо 45 работни групи по различни направления от внедряване на стандартите GS1.
Във фокуса на пленарните сесии са качеството на данните за продуктите в електронната търговия и новите начини, по които клиентите търсят информация за стоките. В съвременните конкурентни условия в търговията всеки производител/доставчик за успешното развитие на своя бизнес и спечелването на доверието на потребителите е необходимо да предостави информация за своите продукти в добре структуриран, електронен вид. Около това виждане се обединиха представители на водещи фирми като Google, Procter & Gamble Company, Macy's, Walmart и Carrefour. В тази връзка GS1 разработва нов стандарт GS1 SmartSearch за структурирани онлайн данни.
Ползите за крайните потребители от внедряването на GS1 SmartSearch са по-съвместими резултати при онлайн търсения, получаване на по-пълна и точна информация за търсените от тях продукти. Собствениците на търговските марки ще могат да попълват продуктовата информация, да проверяват точността на данните и лесно да отговорят на регулаторните изисквания. За онлайн магазините ползите са повече посещения на уеб страниците и увеличаване на продажбите.
Освен идентификацията на продуктите и качеството на предоставяните данни в онлайн търговията, друг основен проект е преминаването към новата версия на платформата за предоставяне на данни, необходими в B2B отношенията.
В сферата на здравеопазването голямо внимание по време на форума се отделя на проекта Imagine за внедряване на стандартите GS1 в болниците за повишаване безопасността на пациентите. В своя презентация по време на форума, медицинската сестра Godelieve Nijs от University Hospitals Leuven, отправи призив към индустрията за маркиране с баркод на всяка отделна лекарствена доза. В резултат от внедряването на bed scanning (сканиране при болничното легло) в болницата са намалени медицинските грешки, подобрено е лекарското наблюдение на пациентите, с 20% са редуцирани излишните лекарствени запаси.
GS1 България участва в традиционното изложение Market Place, на което Национални организации GS1 представят актуални проекти и решения, разработени на местно ниво. В изложението участват 27 организации и фирми от цял свят, а броят на посетителите до сега е над 700. На изложението GS1 България представя приложението БГ Баркод и продуктовия каталог, и как потребителите могат да получат информация за продуктите чрез сканиране на баркода. Българският щанд бе посетен от Мигел Лопера, президент и изп. директор на GS1, и от Тим Смъкър, почетен председател на GS1, които останаха впечатлени от функционалностите на апликацията.
По време на форума в Брюксел, българската делегация отправи официална покана към европейските представители да се включат в Регионален форум GS1 в Европа през октомври 2016 г. в София. GS1 България ще бъде домакин на това събитие. Първите впечатления говорят за изключителен интерес и се очаква форумът в София да бъде добре посетен.