Общото събрание на GS1 в Сидни, Австралия, продължава днес с обсъждане на различни проекти на асоциацията. Във фокуса на дискусиите са качеството на данните и предоставянето на услуги, гарантиращи надеждна информация, дигитален етикет, Регламент (ЕС) 1169/2011, идентификация на стоки в онлайн магазините за подобряване на търсенето на стоки в интернет, нови възможности за идентификация и други. Активността в тези направления е свързана с проучвания, изготвяне на препоръки и стандарти, провеждане на обучения и срещи. Като обобщение Мигел Лопера, президент и изп. секретар на GS1, сподели: „Всичко, което правим, е с цел крайният потребител да получава качествени данни от сигурен източник, което да повиши неговата безопасност и информираност при вземане на решение за покупка.”
В сектора здравеопазване организацията GS1 се е превърнала в признат и неутрален партньор на регулаторни органи, търговски асоциации, производители, болници и други представители на сектора, предоставяйки глобални стандарти и добри практики за повишаване безопасността на пациентите, сигурността и ефективността на веригата за снабдяване, проследимостта и синхронизацията на точни данни.
ООН започва работа по изграждането на многоезичен портал, съдържащ информация за земеделските производители по цял свят. За идентификация на производителите в регистъра ще се използват GLN (Глобални номера на локация) по стандартите GS1. Земеделските производители, които са регистрирани в съответната Национална организация GS1, ще могат да ползват предоставения им вече GLN номер при вписване в регистъра на ООН.
В рамките на форума в Сидни българската делегация проведе неформален разговор с Ван Лин, вицепрезидент на Алибаба Груп, относно възможностите за съдействие на български фирми да продават през компанията. Очаква се в скоро време експерти на компанията да посетят България и да разяснят възможностите за онлайн търговия с нейно съдействие, за което БТПП ще информира своите членове допълнително.
Обновен беше Борда на GS1 с 12 нови представители на водещи световни компании, между които: J. M. Smucker Company, Cainiao Internet Technology Ltd. (Alibaba Group), The Coca – Cola Co., eBay, Nestlé S.A., Carlsberg Group, The Procter & Gamble Co., Macy's, Inc., Amazon и други.
Новина от форума в Сидни е, че GS1 Туркменистан е приета за 112-та национална организация - член общността GS1.