С напредване развитието на социалните мрежи и дигитализацията, бизнесът се стреми да бъде все по-конкурентоспособен, като рекламира именно чрез тези методи. Това показват данните от анкетно проучване на БТПП, свързано с рекламиране на фирмите, проведено през м. февруари 2018 г.
60% от бизнеса е готов да отдели средства за реклама. Интернет рекламата, Facebook, Google са основните канали за рекламиране, върху които бизнесът акцентира. С навлизането на Четвърта индустриална революция, много по-лесно е, чрез дигиталната реклама потребителите да разгледат даден артикул, който бизнесът предлага. Вече има различни продуктови каталози, които позволяват 360-градусово разглеждане на даден продукт, където всичко е видимо и достъпно в детайли.
Фирмите в България разбират нуждата от реклама. 58% от анкетираните искат бизнеса им да бъде популярен и да бъде лесно достъпен в Google, 46% искат партньорите им да са добре запознати с възможностите на предприятието, а 31% желаят клиентите им да имат предварителна информация за компанията им. За фирмите е ясно каква е ползата от рекламирането им по дигитален път, но когато опрем до изпълнение на такъв вид дейност , те изпитват колебания и не са много активни. Основни причини за това са разходите, докато възвръщаемостта идва в последствие.
Има субективни причини, които спират компаниите да покажат техния потенциал чрез дигитална реклама. Някои фирми имат притеснения да не показват помещенията си от съображения за сигурност, притесняват се от конкуренцията, а някои изпитват притеснения от това, че не са достатъчно дигитализирани. Има и редки случаи, в които за тях излиза скъпо.
Компаниите са готови най-често ( 52% от анкетираните) да отделят до 500 лв. за 360-градусово заснемане. Нито една компания няма притеснения, затова че офисите или производствената част не изглежда добре, но опитът на Палатата и срещите ни показват, че помещенията им не са на ниво, което ги прави привлекателни съгласно стандартите на развитите икономически пазари.
С проучването на БТПП може да се запознаете ТУК.