Брой 25 (1784), 05-02-2019
Ежедневен бюлетин
ISSN 1314-5320

Валутни курсове

НОВИНИ ОТ БТПП

Успешна, вдъхновяваща история: Силвия Павлова - български предприемач, е избрана в кампанията „Ready to Grow” на Европейската комисия


Историята на Силвия Павлова, управител на престижната фирма Оренда Груп ООД (позната под търговската марка “Wooden Spoon”) бе избрана в кампанията на Европейската комисия “Ready to Grow”. Фирмата е клиент на мрежата Enterprise Europe Network (ЕЕN) към Българска търговско-промишлена палата, с чиято помощ тя навлезе на шведския пазар със слънцезащитни продукти. Инициативата “Ready to Grow” цели популяризиране на успешни истории по линия на EEN и е фантастична възможност за компаниите да получат международно признание и популярност. Последното издание на кампанията бе насочено към жените предприемачи.

Силвия Павлова започва своя бизнес с мисията да направи органичните продукти за грижа на кожата толкова чисти, че да може да се консумират. Тя започва своя бизнес от дома си през 2014г. Днес тази успешна жена предприемач притежава три лаборатории, а 70% от широка им гама натурални продукти за възрастни и деца са предназначени за износ.

Екип от ЕК разговаря със Силвия за предизвикателствата при стартиране на бизнес в една силно конкурентна козметична индустрия и нейните планове за бъдещето. Предлагаме ви една вдъхновяваща среща с нея.  

Как се роди идеята за започването на бизнес в био козметиката?

В студентските ми години имах възможност да пътувам и да уча на три континента, срещах се с местните хора и споделяхме ежедневието си. Най-вълнуващата част за мен бяха техните ритуали за красота. Стари рецепти, билкови лекарства, редки корени, скъпоценни масла, всички смесени заедно в съвършена синергия - забравени мехлеми, които съживяват света на красотата. Исках да бъда част от този свят, да създавам и да правя продукти, които носят реална промяна за здравето и красотата на женската кожа. Продукти толкова чисти, че можем да ги ядем за закуска! Така започна всичко. Създадохме козметична компания, която произвежда органични продукти, годни за консумация, следвайки правилото „ако не можете да изядете крема си, не го слагайте върху кожата си!“.  Отне ми 20 години, за да придобия достатъчно знания и да намеря кураж да открия собствената лаборатория, за да спазвам собствените си правила за правене на козметични продукти.

С какви предизвикателства се сблъскахте като предприемач с малко бизнес опит?

Първоначалните предизвикателства при създаването и развитието на нов бизнес бяха вълнуващи. Всяка малка стъпка празнувахме като голямо постижение. Опитахме се да игнорираме малките камъчета по пътя и да останем фокусирани върху основната идея. Като горда европейска компания, имахме невероятен международен старт. Вратите бяха отворени за нас и ние продавахме на осем пазара само два месеца след откриването на фирмата! Адреналинът и нашата отдаденост направиха първите ни две години определено запомнящи се.

Истинското предизвикателство дойде, когато малката ни лаборатория вече не можеше да изпълнява всички поръчки. Трябваше бързо да измислим как да разширим бизнеса си, запазвайки първоначалната идея за ръчно изработени продукти, приготвени с хранителни съставки. А логистичните предизвикателства се оказаха нещо, за което никой не можеше да ни подготви! Финансирането беше решаващо за успеха на нашето разрастване. Трябваше да увеличим обема на опаковките и суровините, съхранявани на склад и за тази важна инвестиция искахме да сме сигурни, че имаме правилния финансов партньор. Добрата и интензивна подготовка ни увенча с успех: осигуряването на тази инвестиция спомогна за намаляване на производствените ни разходи, като се превърнахме в още по-привлекателен за чуждестранните пазари партньор.

Как виждате пазара на натуралната био козметика в следващите години?

Ние сме в самото начало на огромна органична вълна. Днешните потребители искат да знаят произхода и начина на производство на продуктите, които използват. Те четат етикетите и активно търсят информация. В същото време виждаме повишаване на кожните проблеми и здравето. Тази комбинация от фактори отвори ниша за органичната козметика, която връща забравени естествени средства, които са чисти и ефективни. Считам, че тази тенденция ще доведе до превръщането на органичната козметика от алтернатива в масово употребявани продукти.

Вижте видеото тук

Ако и Вие се интересувате от възможността да намерите нови международни партньори, следете сайта на Enterprise Europe Network към БТПП: http://een-bcci.com

 

НОВИНИ ОТ БТПП
Проучване: Периодът на разплащане между фирмите в България се подобрява
От 38 дни през 2017 - до 28 дни през 2018 г. Още
Успешна, вдъхновяваща история: Силвия Павлова - български предприемач, е избрана в кампанията „Ready to Grow” на Европейската комисия
НОВИНИ ОТ РЕГИОНАЛНИ ПАЛАТИ
Икономика на споделянето – успешни бизнес модели
По линия на проект BeShared, финансиран по Програма COSME на ЕС и изпълняван от ТПП Враца Още
НОВИНИ ОТ ПАРТНЬОРИ НА ПАЛАТАТА
Годишен благотворителен бал на Български форум на бизнес лидерите
В подкрепа на каузи в здравеопазването и образованието Още
ДАНЪЦИ, ТАКСИ, ФИНАНСИ
Публикувана е декларацията за облагане с корпоративен данък с баркод
РЕГИОНАЛНО РАЗВИТИЕ, СТРОИТЕЛСТВО
НСИ: Чувствителен ръст на разрешителните за строеж и на новостроящите се жилищни сгради
Данни са за последното тримесечие на 2018 г. Още
ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ
Семинар „Капиталовият пазар като източник на бизнес растеж за малки и средни компании“
21 февруари, хотел Интерконтинентал, София Още
Национално участие в Международна изложба за селско стопанство, технологии и ХВП „AgriteQ 2019“ в Доха, Катар
19-22 март 2019 г.; краен срок за кандидатстване - 11 февруари Още