Над 76% от българските компании имат интерес към икономическо сътрудничество с чуждестранни партньори. Това показва анкетно проучване на Българската търговско-промишлена палата. Като основен мотив те посочват увеличаване на износа на произвежданите стоки. Същевременно 36% от фирмите търсят добър партньор при вноса на стоки; 28% се нуждаят от партньор за съвместна инвестиция в България, а 12% търсят контакти за реализиране на инвестиции зад граница.
Китай е най-предпочитаната дестинация за бизнес пътувания, посочена от 54% от анкетираните. Германия остава втора от изследваните страни и най-предпочитаната в рамките на ЕС. Следващи предпочитани бизнес дестинации са Италия, Сърбия, Румъния, Македония и Русия. В сравнение с миналогодишното проучване се отчита нарастващ интерес към Македония, обясним с ратифицирания наскоро Договор за приятелство, добросъседство и сътрудничество между България и Македония.
Близо 40% от заинтересованите от пътувания в чужбина имат интерес за срещи с фирми от сектора на машиностроенето, следвани от производства на храни и напитки, текстил и облекло, и електроника. Немалък е делът и на услугите – около 17 % от анкетираните изтъкват именно тях като мотив за бизнес пътуване.
Близо 2/3 от компаниите не познават изцяло условията за бизнес и търговия в страните, с които искат да имат бизнес отношения. БТПП, от своя страна, има опит в изграждането на устойчиви бизнес взаимоотношения и е готова да откликне на всеки интерес от страна на бизнеса и има експертизата да предоставя добри практики и знания за специфичните особености на бизнес културата и начините на правене на бизнес в конкретни страни и региони.
Резултатите от проучването показват, че споразуменията за свободна търговия на ЕС са във фокуса на интереса за предстоящи бизнес събития, които БТПП да организира за своите членове. Темата за Брекзит засега остава по встрани от интересите на българските компании.
Над 80% от бизнеса, участвал в делегации, организирани от БТПП, оценява резултатите като отлични или много добри, включително програмата на визитата, осигурените чуждестранни партньори, полетите, трансферите и хотелите.
Детайлните резултати от проучването ТУК