БТПП участва в семинар, посветен на електронната търговия в ЕС и ползите от нея за МСП. Събитието се проведе на 19 април в Брюксел под патронажа на Генерална дирекция „Търговия“ към Европейската комисия. На семинара бяха представени възможностите на „Единния Цифров Пазар“ и подкрепата, която ЕС осигурява за МСП в сферата на трансграничните „он-лайн“ покупки и продажби.
Експерти от ГД „Търговия“ представиха възможностите, които новите цифрови технологии ще осигурят на бизнеса и по-специално на предприемачите за разширяването на тяхната дейност в цяла Европа. Всички тези стимули за залегнали в Стратегията за „ Единен Цифров Пазар“ на ЕС и нейните три стълба (по-добър достъп на потребителите и бизнеса до онлайн стоки и услуги в Европа, създаване на подходящи условия за успешното развитие на цифрови мрежи и услуги и максимизиране на потенциала за растеж на европейска цифрова икономика).
Сесията продължи с ползите за бизнеса при използване на цифрови услуги. Според проучване, малка част от компаниите пазаруват или продават он-лайн в Европа. ИКТ консултанти от „NEOFONIE“ споделиха, че при добре функциониращ единен дигитален пазар, мога да се добавят милиарди евро годишно към икономиката на ЕС.
Семинарът завърши с представянето на редица важни електронни услуги за подкрепа на МСП (База данни за достъп до пазара - съдържа информация за условията за внос в 100 страни извън ЕС, портал за подпомагане на МСП).
Всички електронни услуги в подкрепа на бизнеса могат да бъдат намерени на по-долу посочените линкове: