"Жените собственици на фирми у нас са 30% от всички предприемачи. В това отношение България е на средното за ЕС ниво. Целта на политиките ни е да увеличим този дял”, каза министърът на икономиката Божидар Лукарски по време на икономическия форум „Предизвикателствата пред българската икономика“. Министерството на икономиката разработва стратегия за насърчаване на женското предприемачество съвместно с организациите на жените в бизнеса. По линия на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ също се предвижда подкрепа за идеи, които да се реализират от жени-предприемачи, стартиращи собствен бизнес, уточни той.
Форумът бе организиран от списание и клуб Business Lady с официални партньори Българска търговско-промишлена палата, Български форум на бизнес лидерите, Германо-Българска индустриално-търговска камара и Висше училище по застраховане и финанси (ВУЗФ).
Председателят на Българска търговско-промишлена палата Цветан Симеонов представи основните приоритети на 4-те национално представителни работодателски организации – АИКБ, БСК, БТПП и КРИБ, за 2016 година. Те включват облекчаване на регулативните режими, ускоряване внедряването на електронно правителство, въвеждане на общ принцип за „мълчаливото съгласие“ и др.
Ираван Хира, генерален мениджър на HP Enterprise България откри панела "Иновации" с лекция на тема „Иновациите, новите технологии и постигането на устойчиво икономическо развитие”. „Нито един бизнес не може да оцелее, ако не се трансформира, възползвайки се от новите технологии”, беше категоричен Хира. Според него, успехът зависи не само от добрата идея, а от това колко бързо превръщаме идеята в стойност.
Гл. ас. д-р Радостин Вазов, изпълнителен директор на ВУЗФ коментира недоброто състояние на образованието. Завършващите средно образование са едва 58 000. Сред основните недостатъци на българските учебни заведения д-р Вазов посочи остарелите учебни планове и депрофесионализирани преподаватели, а едно от алтернативните решения е "Академията за новите бизнес лидери" на ВУЗФ, която цели обучение на учениците в по-ранен етап.
Николаос Ксидиас, генерален директор на GSK България, даде пример за другата страна на иновациите - в оперативния и бизнес модел на работа на компанията. А Наталия Николаева, мениджър „Развитие” в Econt Express, представи Smart Courier - революция в градските доставки, с разказ на една реална история.
За това как българското автомобилостроене става реалност, а не мечта и как успява да си пробие път през бурите на индустрията ни разказа Илия Терзиев, изпълнителен директор на Литекс Моторс.