Представители на над 600 предприятия от 29 страни, сред които 18 представители на българския бизнес, участваха в заседанието на Европейския парламент на предприятията в Брюксел. Предмет на дебатите в продължилото 7-часа заседание бяха актуални проблеми по темите интернационализация; умения и човешки ресурси; финансиране; енергия.
Председателят на ЕВРОПАЛАТИ Рихард Вебер, подчерта при откриването на форума, че събитието се организира и провежда, за да се чуе гласа на бизнеса и да се подобрят условията за правене на бизнес в ЕС.
В обръщението си към участниците председателят на Европейския парламент Мартин Шулц заяви, че Европа може да се справи с кризата като намали бюрокрацията и представи ясни и прости правила за малките и средни предприятия. Той препоръча да се отделя повече внимание на образованието и квалификацията на човешките ресурси за постигане на устойчиво развитие.
Българската делегация, водена от председателя на БТПП Цветан Симеонов, се представи с доклад още в първата сесия, която бе посветена на интернационализацията. Акцент бяха търговските споразумения с ключови партньори като САЩ, Индия, Китай и страните от Южноамериканския общ пазар МЕРКОСУР. Специално внимание бе отделено на интернационализацията на малките и средни предприятия и защита на икономическите интереси на европейските фирми на трети пазари. Говорител от българска страна бе Силвия Петрова, председател на Българска асоциация на търговците на медицински изделия - носител на Наградата на БТПП за браншова организация на 2013 година. Силвия Петрова акцентира върху необходимостта Европа да запази водещата си роля на зона със стриктен контрол на вноса и износа на стоки. За целта е необходимо не само установяване на ясни правила при издаване на външнотърговските документи, по-специално сертификатите за произход, но и ясни условия за възлагането им на търговско-промишлените палати като най-компетентни за това организации на бизнеса. Във връзка с подготвяните търговски споразумения на ЕС с ключови партньори, тя посочи, че по-бързото излизане на европейски стоки на нови трети пазари ще подпомогне преодоляването на пречките пред икономическия растеж в Еврозоната.
Снимки: Witness Images