Брой 19 (2025), 28-01-2020
Ежедневен бюлетин
ISSN 1314-5320

Валутни курсове

ТУРИЗЪМ

Механизмът за насърчаване на организирания туризъм в България


Като начало той ще е с фокус върху Черноморието и ще се базира на реализираните нощувки през ЕСТИ, а плащанията ще са на база постигнати резултати

Министерството на туризма обяви механизъм за целенасочени маркетингови кампании и насърчаване на директни продажби на туристически пакети за дестинация България на целеви пазари през летния сезон. Чрез него ще бъде подпомогнат организираният туризъм и страната ни като конкурентна дестинация. Като начало той е с фокус върху Черноморието за периода 1 май-31 октомври, като ще отразява реализираните нощувки на чуждестранни граждани в местата за настаняване от Единната система за туристическа информация (ЕСТИ). Той ще се осъществява чрез маркетингови и рекламни  кампании на целеви за България входящи пазари.

Механизмът ще се осъществи чрез обществена поръчка с четири обособени позиции - пазар Германия (предвидени са като бюджет 5 млн. лв. без ДДС); пазар Великобритания - 2,5 млн. лв.); пазар Вишеградска четворка (Полша, Унгария, Чехия и Словакия – 3,75 млн. лв.); пазар Русия (1,25 млн. лв.). Инициативата е изключително прозрачна и съобразена с изискванията на Закона за обществените поръчки и Европейската директива за обществените поръчки. Документацията ще бъде публикувана и в Официалния вестник на ЕС. Така отговаряме на очакванията на туристическия бизнес за осигуряване на повече средства за национална реклама, подчерта министър  Николина Ангелкова.

Тя поясни, че финансирането на механизма ще е чрез Централния републикански бюджет в размер 15 млн. лв. с ДДС и става възможно благодарение личната ангажираност на премиера Борисов и министър Горанов към сектора като един от приоритетните за българската икономика. 

Инициативата е изключително важна за запазване и разширяване на пазарните позиции на България като предпочитана дестинация за организиран летен/морски туризъм. Ще бъдат избрани изпълнители по всяка обособена позиция, които ще изготвят конкретни маркетингови дейности за онлайн и офлайн реклама в партньорство с представители на туристическия бранш - туроператори, които осъществяват продажби на туристически пакети за дестинация България на посочените пазари. Планираните маркетингови дейности задължително трябва да бъдат базирани върху обстойни пазарни проучвания с фокус летните пътувания с цел морска ваканция - идентифициране на целеви групи потребители, на водещи туроператори и др.    

Предвидените суми ще бъдат усвоени само при доказан резултат - ръст  на организирани туристически посещения през сезон лято 2020. Плащанията по договорите ще се извършват 15% авансово, а останалите 85% - след отчет от изпълнителя за конкретни постигнати резултати и одобряване от възложителя. Идеята на Министерството на туризма е механизмът да се приложи пилотно за Черноморието и ако се окаже работещ за повишаване броя на туристите, впоследствие  да се разшири. С него се очаква притокът на туристи към страната ни да се увеличи с 200-300 хиляди, прогнозира министър Ангелкова. През летния сезон  - от юни до края на септември 2019 г., страната ни е посетена от над 5,4 млн. чужди туристи, посочи още тя.

На всички пазари, с изключение на Русия, очакваме фалитът на най-големия британски туроператор „Томас Кук“ да даде отражение, включително и върху записванията за България, допълни министърът. Освободен е потенциал, който трябва своевременно да бъде запълнен. Тя припомни многобройните си срещи с представители на големи туроператори от Германия и Великобритания, на които е било обсъдено гъвкавото запълване на тази ниша и по-активното предлагане на туристически пакети за дестинация България през лятото. Повечето от тези партньори са очертали прогнози за ръст на туристите си към България, което е възможност и за повече чартъри към страната ни, стана ясно от думите на министъра.

Тя повтори, че разчетите по механизма ще са различни за всеки от пазарите според спецификата им. Предвидените суми ще бъдат усвоени само при доказан резултат  - ръст  на организирани туристически посещения през лято 2020. Плащанията по договорите ще бъдат възможни след направен отчет от изпълнителя и приемане на резултатите от възложителя.

 

 

НОВИНИ ОТ БТПП
Актуални въпроси от европейския дневен ред – тема на среща с вицепремиера Марияна Николова
Главният изпълнителен директор на ЕВРОПАЛАТИ е на посещение в София по покана на БТПП Още
Продължава партньорството със СУ ”Св. Климент Охридски”
За приложение на научните разработки в реалния сектор Още
Покана за участие на производители и търговци в Мартенски базар „ВСИЧКО ЗА ЖЕНАТА“
2 - 8 март 2020 г. в Изложбена зала ЦУМ, София Още
КОНКУРСИ
47 компании в надпреварата „Инвеститор на годината“ 2019
Номинации до 31 януари Още
ТУРИЗЪМ
Механизмът за насърчаване на организирания туризъм в България
Като начало той ще е с фокус върху Черноморието Още
ЕНЕРГЕТИКА И ЕНЕРГИЙНА ПОЛИТИКА
Предстоят посещения на американски експерти у нас в областта на природния газ и ядрената енергетика
Диверсификация на енергийните източници и маршрути Още
ФИНАНСИ И ФИНАНСОВИ ИНСТРУМЕНТИ
БОРИКА въвежда незабавните плащания в България
Развиване на нови бизнес модели, въвеждане на нови банкови услуги Още
ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ
Изложбата „Винария 2020“ изненадва с богата селекция от напитки
19 до 23 февруари в Международен панаир Пловдив Още
Изложение CONNEXT, 27-28 февруари 2020 г., Миланo, Италия