Заради пандемията 44% от фирмите са въвели форми на отдалечен достъп до офиса и провеждане на онлайн срещи и събития. Това показва проучване на Българската търговско-промишлена палата, проведено сред 200 фирми.
„С това проучване си поставихме три цели. Първо, да разберем как се е отразило въздействието на пандемията върху дигитализацията на фирмата. Второ, до каква степен постигната дигитализация ще се запази след преминаване на пандемията. Трето, източниците, които са използвани за финансиране на тези промени в дейността на фирмата“, обясни в предаването "Тази сутрин" по Би Ти Ви председателят на БТПП Цветан Симеонов. Очаквахме повече фирми да са спестили от офиси, но само около 2% са намалили ползваното от тях офис пространство. Надяваме се това да бъде една следваща стъпка за икономии на фирмите и насочване на средства към по-полезни дейности, допълни той.
Около 30% от анкетираните казват, че дейността им не позволява дистанционна работа и затова не са направили конкретни стъпки. „Ние си мислим, че това е много прибързана оценка. За БТПП няма дейност, в която не може да се вложат нови идеи“, коментира Симеонов. Нисък е броят на тези, които са си закупили дигитални платформи. Това са големите фирми, които ползват дигитални платформи с по-широки възможности.
66% от фирмите няма да направят стъпка назад и ще продължат да използват всичко, което са въвели в производството. Нашата задача е да се обърне внимание на другите 34%, които са на обратно мнение, коментира Цветан Симеонов.
Най-шокиращият резултат е, че 62% дигитализират дейността си чрез фирмени средства, въпреки че огромни средства се предназначиха в тяхна помощ. Само 6% са получили тази помощ. Това е ясен сигнал към управляващите. Предстои да се актуализира плана за излизане от кризата. Предстоят всички програми да се реализират. Това е задача номер едно. Смешно е за година и половина държавата да не може да се пренастрои и да помогне за дигитализацията, обясни председателят на БТПП.
По думите му най-големият проблем продължава да бъде липсата на административно електронно обслужване.