В рамките на Общото събрание на GS1 в Истанбул бяха демонстрирани GS1 стандартите в действие по време на посещения в ABDiIBRAHIM и на METRO Gastronometro.
ABDiIBRAHIM e най-големият фармацевтичен производител в Турция, а от 2007 г. е в класацията World Top 100 на фармацевтичните компании. Фирмата е създадена през 1912 година, през последните 20 години усилията на мениджмънта са да я развива като международна компания. Към настоящия момент се осъществява износ за повече от 60 страни, вкл. Канада. В изпълнение на изискванията на различните регулации по страните са обоборудвани различни производствени линии. Демонстрация беше направена на линии за производство на лекарства за Европейския съюз с възможност за отпечатване на DataMatrix (включващ GTIN, сериен номер, партида и срок на годност) и поставяне на защита срещу отваряне. DataMatrix се използва за маркиране на потребителската опаковка и в останалите страни на доставка, като допълнително към единичните опаковки и при доставните единици се използва маркиране на отделните нива по стандартите GS1, т.нар. агрегация, което съществено облекчава процесите по доставка и проследимост на лекарствата. Освен производствената база, делегатите на Общото събрание имаха възможност да посетят и напълно автоматизиран високо стелажен склад с капацитет – 14 500 палети.
В Турция от 2010 година функционира система за проследимост на лекарства iTS – Track&Trace, която обхваща цялата верига – от производителя до пациента, вкл. прием на лекарства в болницата или закупуване на лекарства в аптеката.
В центъра на METRO Gastronometro бе направена демонстрация на приложението на стандартите GS1 – от магазините на METRO до развитието на гастрономията в Турция.
Представителите на GS1 България се запознаха с дейността на Alkemics/Алкемикс – френска стартъп фирма, която е призната в GS1 общността като софтуерен разработчик на решения, базирани на стандартите GS1. Обсъдени бяха възможностите за сътрудничество при предоставяне на услуга на българските фирми за споделяне на данни за продуктите за нуждите на търговските взаимоотношения.