Онлайн регистрация чрез Единния портал за достъп до електронни административни услуги на ДА „Електронно управление”, както и подаване на документи по електронна поща или чрез лицензиран пощенски оператор са възможностите за регистрация в бюрото по труда без необходимост от посещение на място. С цел намаляване на клиентския поток в офисите в периода на повишен риск, както и за да се осигури по-бързо и ефективно обслужване на гражданите, Агенцията по заетостта отново обръща внимание на тези начини за регистрация.
Възможностите за подаване на документи по електронна поща или чрез лицензиран пощенски оператор (по пощата или с куриер) предлагат максимално услеснение за желаещите да се регистрират в бюрото по труда – освен че могат да го направят от дистанция, не е задължително да имат КЕП или ПИК на НОИ. Важно условие тук е, че при изпращане по електронна поща лицата имат отговорност да защитят личните си данни.
Конкретните стъпки за всички електронни и дистанционни начини за регистрация в бюрото по труда, както и за подаване на заявление за обезщетения при безработица, могат да бъдат намерени тук.
Агенцията по заетостта напомня, че за периода на извънредното положение спират да текат нормативно определените срокове за регистрация в бюрото по труда и за подаване на заявление за обезщетения при безработица. Документите могат да бъдат подадени до 14 дни след отмяната на извънредното положение и ще се считат за подадени в срок.
Агенцията по заетостта продължава призива си „Останете си вкъщи!” и обръща внимание на желащите да посетят на място бюрото по труда, внимателно да преценят рисковете за собственото си здраве и здравето на хората около тях в периода на прилагане на засилени мерки за ограничаване разпространението на коронавируса.