Министерският съвет представи на 30 юли предложения за нови стандарти за качество на административното обслужване и тяхното нормативно регламентиране. Те са разработени по проект „По-високо качество на административното обслужване чрез въвеждане на по-високи стандарти и подобряване на системата за обратна връзка от потребителите“, финансиран от Оперативна програма „Добро управление“, съфинансирана от ЕС чрез ЕСФ.
Целта е подобряване на управлението на качеството на административното обслужване в съответствие с преминаването към комплексно административно обслужване. Особено внимание се отделя на обратната връзка с потребителите на административни услуги.
Проектите за нови стандати са разделени на:
Очаква се въвеждането на стандартите да ускори процеса на предоставяне на услуги, повсеместно по възможност да се въведе обслужване на едно гише, при някои администрации да се осигури достъпност на услугата и извън работно време и др.
Предлагат се и стандарти за уеб сайтовете на администрацията и за профили в социалните мрежи, като средство за комуникация с потребителите, както и стандарти за местоположението на офисите, предоставящи административни услуги, изисквания за паркоместа, за допълнителен вид техническо борудване, за указателни табели, за въвеждане на система за управление на чакащите за обслужване клиенти и др.
Предвижда се и въвеждането на стандарт за идентификация на служителя, предоставящ административни услуги при обслужването на клиенти на място и при комуникация с тях по телефон, както и стандарт за отговор на отправени запитвания от потребителите на услугата.
Не на последно място е стандартът за административно обслужване на възрастни хора, бременни жени и хора с увреждания, за които трябва да се осигурят подходящи условия съгласно чл.20, ал. 1, т.5 от Наредбата за административното обслужване.
Очакванията са след въвеждането на тези стандарти съществено да се подобри качеството на административното обслужване на гражданите и на бизнеса и да се подготви администрацията за предоставянето на комплексни административни услуги, както и за електронни услуги в контекста на електронното управление.