ТУРИЗЪМ
Националният съвет по туризъм обсъди Програмата за реклама на страната за 2016 г.
Националният съвет по туризъм обсъди Програмата за реклама на страната за 2016 г. Заседанието бе ръководено от министъра на туризма Николина Ангелкова. Изказвания бяха направени от заместник-министърът на туризма Ирена Георгиева, председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов и др.
Участниците в заседанието подкрепиха мнението, че за да бъдем конкуренти на международния пазар, трябва да започнем отсега да рекламираме сезон Лято`2016, заедно с възможностите за зимен туризъм.
„През последните месеци проведох редица срещи с големи туроператори от Франция, Германия, Великобритания, Италия и др. и всички са категорични, че трябва още от месец септември да рекламираме възможностите за летен туризъм, защото туристите от целевите ни пазари планират почивките си с 6 до 12 месеца по-рано“, каза Николина Ангелкова.
Според маркетингови проучвания на основните генериращи пазари, освен с традиционните туристически продукти, които страната предлага - ваканция на море и ски туризъм, България е атрактивна дестинация и със специализирани видове туризъм. Министерството ще продължи да акцентира върху потенциала за развитие на културно-историческия туризъм в страната, защото това може да ни направи разпознаваеми пред света.
Министър Ангелкова съобщи, че специално внимание в програмата ще се обърне на българския турист. Този подход ще бъде надграден през 2016 г. Българските туристи са сред най-важните клиенти на туристическия ни сектор. На второ място сред целевите пазари в програмата са поставени съседните ни страни, а на трето - останалата част от Европа. Ще продължи работата и по привличане на туристи от далечните перспективни за България пазари.
Дигиталният маркетинг е сред основните ни маркетингови подходи в новата програма за национална реклама, посочи министър Ангелкова. Сред основните дейности, заложени в нея, са съвместен е-marketing с чуждестранни туроператори на целеви пазари. Друг важен момент в Националната програмата за реклама за 2016 г. е т.нар. лично отношение - известни личности да рекламират страната ни пред своите сънародници.
Основна дейност остава активното представяне на България на водещи международни туристически изложения, форуми и други събития, със щандове с единна нова визия, както и организиране на съпътстващи мероприятия. В зависимост от наличния бюджет през следващата година се планира страната ни да се представи на над 40 международни туристически изложения. Ще се работи и за организирането на тематични изложения на открито в държави, които са сред целевите ни пазари и/или са сериозни генериращи пазари.
В рамките на заседанието бяха представени и очакванията за Лято‘2015. Данните показват, че се наблюдава ръст в продажбите през последните дни.
В рамките на Националния съвет по туризъм бяха изнесени и резултатите от изминалия зимен сезон. Данните показват, че 1,180 млн. чуждестранни туристи са посетили България през периода декември 2014 – март 2015 г., което е над 8% ръст в сравнение с посетилите през сезон Зима 2014/2015. Според бизнеса, страната ни предлага чудесни условия за ски туризъм от декември до началото април, но заетостта през месец март е слаба заради недостатъчно информираност на туристите.
„Ще рекламираме страната като ски дестинация с активен четиримесечен сезон, но ще разчитаме на обратна връзка и активно съдействие от страна на бизнеса и общинските власти”, каза министър Ангелкова. По думите ѝ зимните ни курорти могат да се превърнат и в целогодишна дестинация за международен и вътрешен туризъм чрез диферсифициране на предлагания продукт и комбинирането на различните видове специализиран туризъм – планински, излетен, приключенски, еко и др.
Източник: Министерство на туризма