България ще използва опита на Португалия при планиране на рекламата на страната. Това стана ясно от срещата между министъра на туризма на България Николина Ангелкова и министъра на икономиката на Португалия Антонио Пирес де Лима. На срещата в Лисабон присъства и държавният секретар по туризъм на страната Адолфо Мескита Нунес.
Изготвен ще бъде и Протокол за сътрудничество в сферата на туризма между двете страни, като се работи за подписването му по време на заседанието на Генералната Асамблея на Световната организация по туризъм, което ще се проведе през месец септември тази година. Обсъдено бе и сътрудничеството в сферата на маркетинга.
Министър Ангелкова посочи, че ще бъде различен начинът, по който страната ни се рекламира, за да може да бъде промотиран зимният туризъм през лятото и летния – през зимата. Oсновно внимание ще бъде обърнато на дигиталния маркетинг.
В маркетинговата стратегия на Португалия основно място заемат интернет каналите и организирането и провеждането на журналистически турове, а печатната и телевизионната реклама са много слабо застъпени, отбеляза Министър Пирес де Лима. През миналата година са организирани около 500 подобни тура с представители на медиите, а резултатът е 16 млн. туристи годишно. „Опитът показва, че подобни похвати са много успешни за по-малките държави и ние също работим в тази посока“, каза министър Ангелкова.
В тази връзка министър Де Лима изрази готовност да предостави на страната ни маркетинговата стратегия на Португалия. Той подчерта, че е важно да има фокус – по тази причина те са се ориентирали основно към 13 чуждестранни пазари и участват на ограничен брой туристически изложения.
Източник: Министерство на туризма