Фестивалът на виното и културното наследство Августиада, който ще се проведе за трета поредна година в Регионален исторически музей - Стара Загора, е атрактивен инструмент за привличане на туристи. Това заяви председателят на Търговско-промишлена палата - Стара Загора Олег Стоилов пред участниците в 14-ата годишна среща на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА), която се проведе в зала Славейков в Общината.
Олег Стоилов покани представителите на туристическия бизнес да посетят фестивала Августиада, което по умел начин съчетава богатото културно-историческо наследство на Стара Загора, културата на виното и кулинарията.
Фестивалът ще се проведе от 17 до 19 октомври на Античната улица в Музея. През 2014 г. чуждестранен партньор на форума е Франция. Партньор на Августиада 2014 стана МЕТРО Академия. Организаторите очакват с подкрепата на Шефс клуб Стара Загора и на Националната асоциация на професионалните готвачи да се повиши съществено качеството на кулинарните презентации в гурме корнъра в Регионален исторически музей - Стара Загора и на галавечерята в Държавна опера - Стара Загора, съобщи още Олег Стоилов.
Очаква се в предстоящото изложение да участват близо 40 водещи винарски изби от България, Франция и други държави. Фестивалът е съпътстван и от богата културна програма.
Олег Стоилов започна представителите на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти с проекта по съвместна оперативна програма Черноморски басейн, в рамките на който се развива Мрежа за приключенски туризъм на открито. Партньори по проекта са Румъния, България, Молдова, Грузия и Турция. Нашата страна е представена от Търговско-промишлена палата - Стара Загора и Агенцията за регионално икономическо развитие. Партньорите от чужбина ще бъдат гости на Фестивала на виното и културното наследство Августиада 2014.
Ръководителите на водещите в България туроператори и туристически агенции дадоха изключително висока оценка на туристическия потенциал на Стара Загора и определиха Августиада като уникален туристически продукт, който по нестандартен и атрактивен начин популяризира богатата древна и съвременна култура на региона. Те заявиха, че ще включат Стара Загора и самия фестивал в своите туристическите пакети, а голяма част от тях обещаха лично да присъстват на Августиада 2014.