В периода 8 -11 септември 2015 г. ИАНМСП организира участието на български малки и средни предприятия (МСП) в Търговска мисия с провеждане на двустранни срещи и посещение на ЕКСПО 2015, гр. Милано, Италия. В търговската мисия ще бъдат включени фирми от сектори: производство на храни, напитки и машини за хранително-вкусова промишленост.
World Expo Милано 2015 се провежда в Милано, Италия в периода 1 май до 31 октомври 2015 г.
Темата на World Expo Milano 2015 е: „Изхранването на населението на Земята, енергия за живот“. Expo 2015 е изключително събитие, което дава видимост на универсалната традиция и на много уникални иновации, насочени към основната тема за здравословна, безопасна и достатъчна за цялата планета храна и напитки.
Експо 2015 показва традиции, творчество и иновации в производството на храни, при което селското стопанство заема централно място. В продължение на 184 дни това грандиозно изложение, разположено върху 1 млн. кв. м, се очаква да бъде посетено от над 20 млн. души.
Промоционалната проява се провежда в изпълнение на дейност 5 „Организиране на промоционални прояви в страната и чужбина” по проект „Насърчаване на интернационализацията на българските предприятия”, договор №BG-161-PO003-4.2.01-0001-C0001 за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Приоритетна ос 4 „Укрепване на международните пазарни позиции на българската икономика” на Оперативна програма „Развитие на конкурентоспособността на българската икономика” 2007-2013, по който ИАНМСП е институционален бенефициент. Проектът се финансира от Европейския фонд за регионално развитие чрез ОПК.
Агенцията поема разходите на един представител от предприятие за самолетен билет, трансфери летище – хотел – летище, хотелско настаняване и разходи за вътрешен транспорт (когато е необходимо), отпечатване на каталог на българските участници в търговската мисия, като заплаща съответната част от стойността до размера на предвидените разходи съгласно договор №BG-161-PO003-4.2.01-0001-C0001 за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. При организиране на двустранни срещи – наем на зала за провеждане на срещи с потенциални бизнес партньори, възнаграждение за преводачи, техническо оборудване и пр. ИАНМСП поема всички или част от тези разходи.
Предприятията, участници в търговската мисия, следва да поемат всички други разходи, а именно:
· разходи за дневни, медицинска застраховка, свързани с командироването и пребиваването на определения представител;
· частта от разходите, която надхвърля определения лимит съгласно договор №BG-161-PO003-4.2.01-0001-C0001 за самолетен билет и хотелско настаняване на един участник;
· пропорционална част от общите разходи, когато тези разходи надхвърлят определения съгласно договор №BG-161-PO003-4.2.01-0001-C0001 лимит на търговска мисия (разходи за вътрешен транспорт, наем на зали, техническо оборудване, преводачески услуги и др.);
· пълните разходи, свързани с командироването и пребиваването на втори представител (в случай, че има такъв);
· в случай на отказ от участие, извън срока по Раздел V, т. 1 от Общите условия, предприятията възстановяват пълния размер на направените от ИАНМСП разходи (размера на начислените минимални помощи de minimis).
Участието в търговски мисии на българските предприятия представлява минимална помощ по смисъла на Регламент № 1407/2013 г. на Европейската комисия от 18 декември 2013 година относно прилагането на чл. 107 и чл. 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта de minimis. Информация за предоставените минимални помощи може да получите на http://minimis.minfin.bg/ReportBulstat.aspx
Участието в търговски мисии се извършва съгласно Общите условия за участие, изготвени и одобрени от ИАНМСП. Общите условия са задължителни за Предприятието и са неразделна част от Заявката/Договор.
Кандидатстването за участие в организирани от Агенцията търговски мисии се извършва чрез подаване на следните документи, посочени в Общите условия за участие:
• Заявка/договор за участие в 2 оригинала (по образец), подписана и подпечатана от представляващия предприятието или изрично упълномощено от него лице с представено копие на нотариално заверено пълномощно;
• Декларация за получените минимални помощи за предходните две данъчни години и за текущата данъчна (по образец и в оригинал), подписана и подпечатана от представляващия предприятието;
· Декларация за получените държавни помощи и за нефинансиране от други източници (по образец и в оригинал), подписана и подпечатана от представляващия предприятието;
• Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от ЗМСП (по образец и в оригинал). Когато предприятието е свързано и/или предприятие партньор, към декларацията се представя и справка (по образец и в оригинал) за обобщените параметри на предприятието. Справката следва да съдържа информация за всяко от свързаните предприятия и/или предприятие партньор; (Указания за попълване на Декларацията);
• Удостоверение по чл.87, ал.6 от ДОПК за липса/наличие на публични задължения по чл. 162, ал. 2, т. 1 от ДОПК към държавата (валидност до 6 месеца) - оригинал или заверено копие с текст „Вярно с оригинала”, подпис и печат, което да е валидно към датата на подаване на документите за кандидатстване.
На основата на прилагане на Общите условия за участие в търговски мисии ще бъдат избрани до 15 участници, представители на български МСП. Кандидатите ще бъдат оценени и класирани на основата на заложените в Общите условия критерии за класиране. При предприятия, получили равен брой точки, с приоритет се класира предприятието, подало по-рано пълен комплект документи за участие в проявата.
Посоченият период на провеждане на проявата е индикативен. Организаторът си запазва правото, след уточняване на параметрите на мисията (брой участници, полети, хотелски настанявания и др.) да промени, при необходимост, началната и/или крайна дата на провеждане на мисията.
При интерес, предприятията следва да представят попълнените документи за кандидатстване лично в деловодството на ИАНМСП или да ги изпратят по куриер в срок до 17:30 часа на 28 юли 2015 г. на адрес: 1000 София, ул. „Леге” № 2-4 или да изпратят документите за кандидатстване, подписани с електронен подпис на имейл адрес: office@sme.government.bg в срок до 24:00 часа на 28 юли 2015 г.
За допълнителна информация можете да се обръщате към Елица Попадийна, главен експерт в дирекция „Интернационализация на МСП”, тел.: 02 940 79 82 и Мирела Тасева, старши експерт в дирекция „Интернационализация на МСП”, тел.: 02 940 79 83.
Условията и необходимите документи за кандидатстване в търговската мисия могат да бъдат намерени на следния линк:http://www.sme.government.bg/?p=28939